سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

انحلال دانشکده دندان پزشکی ارومیه شایعه است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز طی شهریور ماه امسال در گفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه گفته بود: با توجه به عدم تجهیز ساختمان دانشکده دندانپزشکی ارومیه و مشکلات موجود، این دانشکده در آستانه انحلال قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه،روابط عمومی این دانشگاه در اطلاعیه ای ذکر کرده است: خبری که تحت عنوان "دانشکده دندانپزشکی ارومیه در آستانه انحلال" به نقل از عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی منتشر شده، شایعه ای بیش نیست.

این اطلاعیه می افزاید: مجوز پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی طی نامه شماره 115344/آ مورخ 23 خرداد سال 88 صادر شده و از نیمسال دوم سال 88 از طریق کنکور سراسری به تعداد 25 نفر دانشجو پذیرش شده است.

در حال حاضر 88 دانشجو مشغول به تحصیل هستند و با توجه به برگزاری آزمون جامع علوم پایه دندانپزشکی در اسفند ماه گذشته، 100 درصد دانشجویان در امتحان علوم پایه قبول شده و طبق اعلام مشاور وزیر در امور دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان طی نامه شماره 13/د/109 مورخ 6 شهریور ماه سالجاری، سه نفر از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه در بین 10 نفر رتبه اول کشوری قرار گرفته اند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی اعلام کرده با توجه به اتمام مرحله علوم پایه دانشجویان دوره اول (سال 88)، در حال حاضر مشکل اساسی دانشکده، عدم وجود کلینیک و تجهیزات لازم برای مرحله بالینی برای سال آینده است که دانشگاه در حال اقدام و چاره اندیشی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: برداشت اشتباه از درخواست کمک رئیس دانشکده دندان پزشکی ارومیه از عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس باعث بروز شایعه انحلال این دانشگاه شده است.

عیسی عبدی راد با بیان اینکه دانشجویان اولین ترم ورودی این دانشگاه، سال سوم تحصیل خود را در ترم 5 می گذرانند، ادامه داد: این دانشجویان از ترم آینده وارد مرحله پری کلینیک می شوند که اعتبار تجهیز و تبدیل کلینیک درمانی قدس تامین شده و برای ترم آینده آماده بهره برداری دانشجویان می شود.

وی با بیان اینکه برنامه این دانشگاه بر پایه توسعه دانشکده دندان پزشکی ارومیه استوار است، ادامه داد: تجهیز کلینیک درمانی قدس و در صورت لزوم استفاده از بخشی از آزمایشگاه رفرنس جوابگوی نیازهای دانشکده تا اجرای طرح توسعه دانشکده دندان پزشکی و راه اندازی کلینیک این دانشکده است.

به هر روی دانشجویان دانشکده دندان پزشکی ارومیه نیازمند ایجاد پری کلینیک برای اخذ و گذراندن دور عملی خود در محیط کلینیک هستند که امید می رود مسئولان با برنامه ریزی دقیق و منسجم ضمن جلوگیری از هدر رفت اعتبارات، محیط مورد نیاز دانشجویان را فراهم کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.