سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

1270 گواهينامه صادرات از مرز چزابه صادر شد

رئيس اداره نظارت بر امور صادرات و واردات خوزستان گفت: در نيمه نخست امسال يک هزار و 273 فقره گواهينامه انطباق صادراتي براي کالاهاي مشمول استاندارد اجباري از پايانه مرزي چزابه به عراق صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛سيما پشم‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: در راستاي نظارت بر اجراي استاندارد اجباري کالاهاي صادراتي، اين اداره کل بر همه اقلام صادراتي مشمول مقررات استاندارد اجباري نظارت کرده و تنها در صورت انطباق آنها با استانداردهاي ملي مربوطه مجوز صادرات براي آنها صادر مي‌کند.

وي افزود: حجم صادرات از پايانه چزابه در 6 ماهه اول امسال  521 ميليون و 209 هزار و 370 کيلوگرم به ارزش بالغ بر 695 ميليارد و 595 ميليون ريال بوده است.

پشم‌فروش گفت: عمده کالاهاي صادراتي از پايانه مرزي چزابه براي صادرات به کشور عراق بوده و بيشتر شامل محصولاتي همچون سيمان، آجر، موزاييک و سنگ‌هاي ساختماني است.

وي پيش‌بيني کرد با آغاز طرح حمل يکسره از گمرکات استان، صادرات اقلام داراي نشان استاندارد از مرزهاي خوزستان به عراق افزايش يابد.

پيش از اين استاندار خوزستان از اجراي حمل يکسره کالا از خوزستان به عراق از اواسط مهرماه و تسهيل در فراهم شدن اين امکان و مبادلات اقتصادي و تجاري ايران و عراق خبر داده بود.

در ابتداي اجراي اين طرح قرار است 30 درصد کالاهايي که در مرزهاي شلمچه و چزابه به عراق صادر مي‌شوند، به صورت حمل يکسره از مبداء تا مقصد جابه‌جا شوند./س
برچسب ها: گواهینامه ، چزابه ، صادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.