سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

صادرات 314متر مربع قالي دستباف از خراسان شمالی

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي خبرداد : در شش ماهه نخست امسال 314 متر مربع قالي توسط مددجويان استان صادراتي شد.

  

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، امان ا... حسين پور با اعلام اين خبر افزود: اين تعداد تخته فرش در متراژ هايي 40 ،6 ،12 ، 9 متري و كناره بافته شده است.

وي خاطر نشان كرد: فرش هاي بافته شده فوق به سفارش تهران جهت حرم مطهر رضوي و كشور امارات متحده عربي بافته شده است.

وي با اشاره به ارزش ريالي فرش ها بافته شده توسط مدجويان كميته امداد استان گفت: قالي هاي بافته شده توسط مددجويان كميته امداد 847 ميليون 750 هزار ريال ارزش دارد.

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي درخصوص ميزان سود آوري اين بافته هاخاطر نشان كرد: به دليل سفارشي بودن اين بخش از توليدات به تبع سود دهي بالايي نصيب بافندگان اين فرش ها شده است.

حسين پور با بيان اينكه برخي از شهرستان هاي استان جايگاه بالايي را در توليدات فرش به خود اختصاص داده اند،افزود: در حال حاضر به ترتيب شهرستان شيروان ، فاروج ، اسفراين و بجنورد جايگاه برتر در زمينه اين توليدات را از آن خود كرده اند.

وي اظهار كرد : اغلب فرش‌هاي توليدي به دليل كيفيت مناسب و تطابق با سليقه مشتريان تقاضاي خارجي داشته و به همين منظور به بازار جهاني و كشورهاي مختلف صادر مي‌شود.

وي تصريح كرد: استفاده از الگوهاي مناسب فرش، بازارپسندي و مدنظر قراردادن سليقه بازار، انجام مطالعه و پژوهش‌هاي ميداني بر توليدات قبلي و اقدامات مفيدي كه در رنگبندي وكيفيت آن در نظر گرفته مي شود در نهايت باعث رضايت مندي توليدكننده و خريدار شده است

حسين پور در خصوص توسعه اين طرح ها در بين افراد تحت پوشش اين نهاد تصريح كرد: براي توانمندي افراد مشغول در اين حرفه كميته امداد توانسته با بيمه قاليبافان از محل بيمه مجريان اشتغال در راستاي حمايت ازآنها اقدام كند./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.