سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان ملي استاندارد عنوان کرد؛

اخطار به يک خودروساز در خصوص افت کيفي محصولات / تمام محصولات پرايد تا پايان سال به ايربگ مجهز مي‌شوند

رئيس سازمان ملي استاندارد با بيان اينکه نظارت سازمان بر اجراي استانداردهاي خودرو ادامه دارد افزود: به تازگي به يک خودروساز بزرگ به دليل افت کيفي محصولات تذکر داده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نظام الدين برزگري امروز در نشست خبري در خصوص کيفيت خودروهاي توليد داخل گفت: عدم تعادل قيمت خودرو در ماه‌هاي اخير کنترل استانداردها را مشکل ساخته اما هم اکنون سيستم COP نيز به طور کامل در کارخانه‌ها اجرا مي‌شود و نظارت به اجراي دقيق استانداردها ادامه دارد.

وي ادامه داد: قيمت‌ها بايد براساس واقعيت‌ها و طبق هزينه تمام شده محصول تعيين شود و اصرار به ثبات قيمت خودرو در شرايط کنوني فشاري مضاعف به خودروساز است که بر روي کيفيت محصولات تاثير خواهد گذشت.

برزگري در پاسخ به اين سوال که چرا برخي خودروها از جمله پرايد در ماه‌هاي اخير با افت کيفي مواجه شده‌اند اظهار داشت: سازمان استاندارد در خصوص افت کيفي محصول به خودروساز مربوطه تذکر داده است.

وي ادامه داد:‌ خودروساز در جواب علت اين امر را عدم توافق به افزايش قيمت درخواستي در جلسه کميته قيمت گذاري و متضرر شدن شرکت عنوان کرده است.

رئيس سازمان ملي استاندارد با تاکيد بر اينکه اجراي قانون ارتقاي کيفي خودرو و کالاهاي صنعتي به درستي پيگيري مي‌شود تصريح کرد: در سال‌هاي گذشته 3 هزار و 800 پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده که اين امر نشان دهنده ارتقاي کيفي محصولات داخلي است.

وي ادامه داد: در سال 90، 86 هزار و 65 مورد از واحدهاي توليدي نمونه برداري شده که در برخي موارد سبب ابطال پروانه استاندارد محصولات شده است.

**تمام محصولات پرايد تا پايان سال ايربگ دار مي‌شوند

برزگري در خصوص اتمام مهلت قانوني نصب ايربگ در خودروها و عدم رعايت اين استاندارد در پرايد اظهار داشت: هم اکنون تمامي محصولات شرکت ايران خودرو مجهز به يک ايربگ هستند و تا پايان سال تمامي محصولات مجهز به 2 ايربگ خواهند شد.

وي ادامه داد: اما شرکت سايپا در خصوص طراحي ايربگ در محصول پرايد مشکل داشت که مهلت 6 ماهه تا ابتداي مهر امسال براي رفع اين مشکل و اجراي استاندارد ايربگ از شوراي عالي استاندارد و دولت گرفته بود.

برزگري تصريح کرد: البته هم اکنون مشکل طراحي نصب ايربگ در اين محصولات با اجراي پروژه جديد X100 برطرف شده و اين شرکت با تمام کارخانه هاي توليد ايربگ در کشور قرارداد دارند.

رئيس سازمان ملي استاندارد دليل مجهز نشدن تمامي محصولات را کمبود ايربگ و پرتيراژ بودن پرايد عنوان کرد و افزود: هم اکنون تمام ايربگ سازان کشور با سايپا قرارداد دارند و با افزايش تيراژ توليد تا پايان امسال اين کمبود جبران خواهد شد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.