سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار باقر زاده خبر داد

تشييع و خاکسپاري 35 شهيد دوران دفاع مقدس در 25 مهرماه/ جا ماندن پيکر 7 هزار شهيد در خاک عراق

فرمانده کميته جستجوي مفقودين ستادكل نيروهاي مسلح از تشييع و خاکسپايري 35 شهيد دوران دفاع مقدس در 25 مهرماه خبر داد و گفت: از وزارت خارجه ايران درباره پيگيري، جستجو و کاوش شهداي دوران دفاع مقدس در خاک عراق تقاضاي کمک و همکاري داريم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار باقر زاده فرمانده کميته جستجوي مفقودين ستادكل نيروهاي مسلح در نشست خبري صبح امروز که در ستاد مرکزي راهيان نور برگزار شد، از تشييع و خاکسپاري 35 شهيد دوران دفاع مقدس در 25 مهرماه خبر داد.

وي ادامه داد: تشييع و خاکسپاري 35 شهيد در 12 استان و 19 منطقه برگزار مي‌شود که از اين تعداد 29 شهيد از شهداي گرانقدر گمنام دفاع مقدس هستند که حدود 6 شهيد معظم نيز شناسايي شده و داراي مشخصات هستند.

مشاور عالي رئيس ستادكل نيروهاي مسلح شهداي کشف شده را مربوط به عمليات‌هاي مطلع الفجر، والجفر يک، والفجر 6، والفجر 8، والفجر 9، بيت المقدس، فتح المبين، قدس 5، قادر، تک دشمن در سال 67، خيبر، کربلاي 4 و درگيري سال 60 دانست.

وي اظهار داشت: مذاکرات بين ايران، صليب سرخ و کشور عراق انجام شده که در اين توافقات به جز يک مورد بقيه موارد به اجرا در نيامده است.

باقرزاده با اشاره به اينکه به دليل اتلاف وقت، بسياري از توافقات متوقف شده است، افزود: متاسفانه توقف‌هاي غير ضروري در مذاکرات، عملياتي‌هاي انساني را تا کنون با کندي مواجه کرده است.

فرمانده کميته جستجوي مفقودين ستادكل نيروهاي مسلح تصريح کرد: با وجود سپري شدن بيش از 24 سال از جنگ گمان مي‌رود که پيکر هفت هزار شهيد در کشور عراق جا مانده باشد، اما متاسفانه اين کاوش‌ها که بسيار هم ضروري است، انجام نمي‌شود.

وي با تقاضاي کمک و همکاري از وزارت خارجه ايران جهت پيگيري جستجو و کاوش‌هاي بيشتر براي کسب و شناسايي شهداي گرانقدر دفاع مقدس تصريح کرد: متاسفانه وزارت حقوق انساني عراق که به تازگي تاسيس شده بعد از انجام مذاکرات، خواستار توقف کاوش‌ها در خاک عراق شده است.

باقرزاده در پايان خاطر نشان کرد: اگر وزارت حقوق انساني عراق قادر به همکاري با ما نيست از آنها تقاضا مي‌کنيم که اين کار را به وزارت دفاع عراق واگذار کنند.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: خاکسپاری ، تشییع ، دفاع ، مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.