سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعاي رسانه هاي صهيونيست ؛

هواپيماي بدون سرنشين از لبنان به پرواز درآمده

رسانه های رژیم صهیونیستی مدعی شدند همه نشانه ها حاکی از آن است که هواپیمای بدون سرنشین که وارد حریم هوایی این رژیم شده بود، از لبنان به پرواز درآمده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی المیادین، میخائیل بن آریا عضو کنست اسرائیل پرواز این هواپیما در حریم هوایی این رژیم را ناکامی امنیتی خطرناک توصیف کرد. ارتش اسرائیل پرواز این هواپیما از نوار غزه را بعید دانست و اعلام کرد فرضیه اعزام این هواپیما از طرف حزب الله را بررسی می کند.
دلوله حدیدان گزارشگر شبکه المیادین افزود: اسرائیل بر فراز صحرای نقب یک هواپیمای بدون سرنشین را سرنگون کرد. این حادثه نقص در پدافند هوایی اسرائیل را آشکار کرد. این ماجرا ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل را نگران کرد و باعث شک و تردید بین سران این رژیم شد. نیروی هوایی اسرائیل این هواپیما را هدف قرار داد، اما این هواپیما پیش از سرنگون شدن، صد کیلومتر در آسمان صحرای نقب پرواز کرده بود.
در ادامه این گزارش آمده است: اکنون این سوال ذهن سران اسرائیل را به خود مشغول کرده است که این هواپیما از کجا آمده بود. نوار غزه، مصر، اردن و کرانه باختری در همسایگی این منطقه قرار دارند. توافقنامه وادی عربه تردیدها در مورد دست داشتن اردن در این ماجرا را از بین می برد و در مورد مصر هم بر اساس توافقنامه کمپ دیوید، این مسئله صادق است. اما حوادث اخیر در سینا سران جدید مصر را در برابر بن بست کنترل امنیت و احترام به این توافقنامه قرار داد. آرامش در صحرای سینا و تسلط ارتش مصر بر آن، این تردیدها را هم از بین می برد. مقامات اسرائیلی می گویند این هواپیما حامل مواد منفجره نبود و ماموریت آن کاملا اطلاعاتی بوده است. اگر این تردیدها ثابت شود، امکان بلندشدن مجدد صدای تیر وجود دارد. شبکه های تلویزیونی اسرائیل، تصاویر فرضی را از مسیر پرواز این هواپیما از لبنان پخش کردند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.