سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسنامه انگليسي براي کالاهاي ايراني

کليه کالاهاي صادراتي ايران صاحب شناسنامه انگليسي مي شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد غلامزاده مديرعامل مرکز ملي شماره گذاري کالا و خدمات ايران (ايران کد) با بيان مطلب بالا گفت: هدف از اين کار (توليد شناسنامه انگليسي) فراهم ساختن زيرساختي براي معرفي کالاهاي صادراتي است.

وي افزود: ايجاد چنين زيرساختي يکي از لازمه هاي رشد و گسترش تجارت الکترونيک است.
وي با اشاره به اينکه در کاتالوگ الکترونيک کالاها امکان درج قيمت نيز به زودي فراهم مي شود اظهار داشت: با اين امکان تسهيلات مختلفي براي بخش حاکميت و مردم ايجاد مي شود.

وي  ادامه داد: بخش حاکميت با استفاده از اين کاتالوگ، ابزاري در دست دارد تا قيمت هاي مصوب را به آساني و به موقع در دسترس مردم قرار دهد.

مديرعامل ايران کد يکي ديگر از امکانات اين کاتالوگ براي مصرف کننده کالا را فراهم ساختن زمينه اي براي ارسال نظرات مردم دانست و گفت: مردم با باز کردن کاتالوگ هر کالا امکان نظردهي در مورد قيمت محصول را دارند که اين امر مي تواند موجب ارتقاء مديريت بازار با استفاده از نظرات و انتظارات مردم شود.

وي ايجاد اين بستر را يکي از قابليت هاي سيستم کدگذاري کالا و خدمات ايران دانست و گفت:‌ هم اکنون اطلاعات 900 هزار قلم کالاي ساخت ايران روي پرتال ايران کد وجود دارد که بسياري از نهادها مي توانند از آن بهره برداري کنند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.