سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

باند دوم جاده آبادان ـ ماهشهر در هفته بسيج به بهره‌برداري مي‌رسد

استاندار خوزستان گفت: باند دوم جاده آبادان – ماهشهر در هفته بسيج به بهره برداري مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛سيدجعفر حجازي ‌‌در نشست کار‌گروه کشاورزي، اشتغال و عمران شهري و روستايي که در سالن اجتماعات بندر و دريانوردي خرمشهر با حضور مسئولان استان خوزستان و خرمشهر برگزار شد با اشاره به ساخت باند دوم جاده آبادان – ماهشهر اظهار کرد: جاده آبادان – ماهشهر در حال حاضر 60 درصد از بار ترافيکي را بر دوش کشيده و بايد براي توسعه آن اقداماتي را در دستور کار اين کار گروه قرار دارد.

وي افزود: وزير راه و شهرسازي با استانداري خوزستان توافق کرده که به زودي عمليات احداث جاده آبادان به ماهشهر را از سمت خرمشهر تا جاده کمربندي شلمچه با اعتباري بالغ بر 640 ميليارد ريال به مناقصه گذاشته و در آينده نزديک عمليات اجرايي آن را آغاز کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در اين مسير از محل تلاقي جاده ماهشهر به آبادان تا محل شلمچه پل بزرگي بر روي رودخانه کارون احداث خواهد شد و با احداث اين دو باند از جاده فوق ضمن کاهش ترافيک داخل شهر از نظر تردد ماشين‌هاي سنگين، زيرساخت‌ها آسيب کمتري را متحمل مي‌شوند.

استاندار خوزستان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اراضي کشاورزي جاده شلمچه گفت: بخش‌هاي توسعه اراضي کشاورزي 2 هزار هکتاري شمال جاده شلمچه و سه هزار هکتاري جنوب جاده شلمچه در يک زمانبندي مشخص براي اجراي عمليات بهسازي تعيين تکليف مي‌شود.

*آ غاز به کار انتقال آب کشاورزي از رودخانه بهمنشير به مينوشهر

حجازي در ادامه اين جلسه در خصوص مصوبات مشخص شده بيان داشت: براي انتقال آب کشاورزي از رودخانه بهمنشير به مينوشهر تا پايان مهر ماه به ميزان پنج متر مکعب در ثانيه تصميم‌گيري شده و براي اراضي کشاورزي يک هزار و 200 هکتاري حفار غربي و حفار شرقي اقدامات جديدي براي آينده نزديک برنامه‌ريزي شده است.

وي افزود: در بخش تعاوني و شيلات خرمشهر بايد تغييراتي ايجاد شود که بر مبناي اين تغييرات توسعه مجتمع پرورش ماهي فاز دوم شهيد احمديان در دستور کار جلسه امروز قرار دارد.

نماينده عالي دولت در استان خورستان با اشاره به ديگر مشکلات شهري خرمشهر گفت:  مسايل و مشکلات تعاوني‌ها مورد پيگيري قرار گرفته و به زودي براي دادن تسهيلات به متقاضيان بخش تعاوني خرمشهر با بانک‌هاي عامل وارد مذاکره مي‌شويم.

وي ادامه داد: خرمشهر در حدود 140 واحد صنعتي درون و خارج از شهرک صنعتي دارد که از اين تعداد 83 واحد صنعتي در حال ساخت و ديگر واحدها قديمي بوده و به سه دسته کاربري مشخص تبديل مي‌شوند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: دسته اول اين واحدها در سال‌هاي پيش از دوران بازسازي سرمايه گذاري شده‌اند و بعدها به دليل ورشکستگي صاحبان اين واحدها تعطيل شده‌، دسته دوم شامل افرادي  غيربومي است که به دليل مشکلات و بدهي به بانک‌هاي عامل اين واحدها را غير فعال نگه داشته‌اند و دسته سوم در حال حاضر فعال بوده اما با مشکلات عديده‌اي روبرو هستند.

حجازي تصريح کرد: هم اينک رؤساي بانک‌هاي عامل براي ارزيابي و بررسي مشکلات واحدهاي صنعتي به شهرک صنعتي اعزام شده‌اند تا از نزديک براي مشکلات اين واحدهاي صنعتي تصميم گيري کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به جلسه بررسي مسايل و مشکلات عمران شهري و روستايي گفت: در اين راستا وضعيت گازرساني، برق، مسکن مهر، فاضلاب، آب آشاميدني و روشنايي معابر با حضور مديران کل استان و شهرستان مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

حجازي افزود: با تزريق منابع اعتباري خاص به خرمشهر در مرحله دوم علاوه بر اعتبارات سالانه تملک و دارايي در بخش عمران شهري و روستايي سرعت بيشتري را ايجاد کنيم.

وي ادامه داد: لايروبي رودخانه کارون، فضاي سبز، آسفالت معابر، تکميل شبکه فاضلاب از محل فروش اوراق مشارکت، تکميل گازرساني شهري و روستايي در اين نشست مورد بررسي قرار گرفته و براي حل مشکلات آن مصوبات جديدي مشخص شده است./س
برچسب ها: بهره برداری ، باند ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.