سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

واردات 394 هزار تن کالا به آذربایجان‌غربی

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: شش ماه نخست امسال 394 هزار و 947 تن کالا به ارزش 545 میلیون و 727 هزار و 607 دلار به آذربایجان‌غربی وارد شده است.

میرهاشم سیداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه به مقایسه آماری در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته 313 هزار و 909 تن کالا به ارزش 414 میلیون و 191 هزار و 330 دلار به آذربایجان‌غربی وارد شده بود.

وی خاطرنشان کرد: شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی افزایش 26 درصدی واردات و از نظر ارزش دلاری افزایش 32 درصدی واردات را شاهد هستیم.

وی در ادامه با اشاره به عمده کشورهایی که واردات از آنها انجام شده است، گفت: عمده کشورهای وارداتی امارات، چین، قبرس، بلژیک و آلمان هستند.

سیداحمدی با اشاره به عمده کالاهای وارداتی به استان، اظهار داشت: ماشین آلات و دستگاه‌های برقی خانگی، ماشین‌آلات مکانیکی، میوه‌های خوراکی، چدن آهن و فولاد، وسائط نقلیه زمینی و اجزا و قطعات آن‌ها، آلومینیوم و مصنوعات آن، مواد پلاستیکی، آخال و تفاله صنایع خوراک‌سازی و مصنوعات گوناگون از فلزات عمده کالاهای وارداتی از طریق مرزهای استان است.

وی در ادامه با اشاره به نوسازی و بازسازی گمرکات استان در سال جاری، ادامه داد: امسال سال بازسازی و نوسازی گمرک‌های استان است و در این زمینه اهتمام جدی وجود دارد.

سیداحمدی از عزم جدی مدیریت ارشد گمرک برای توسعه آموزش و تخصص در این سازمان خبر داد و افزود: همه همکاران گمرکی از بالاترین سطح تا پایین‌ترین رده‌ها نیازمند فراگیری موضوعات جدید علمی و تخصصی در حیطه کاری خود هستند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.