سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ مدیر دبیرخانه نشست ادواری کلانشهرهای کشور:

انتقال مدیریت حریم و محدوده شهرها به جهاد کشاورزی نگران‌کننده است

مدیر دبیرخانه نشست ادواری کلانشهرهای کشور گفت: انتقال مدیریت حریم و محدوده شهرها به جهاد کشاورزی نگران‌کننده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدعلی میرنجاتی در هشتاد و یکمین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: چنین طرحی در حال حاضر در حال رسیدگی است که با تصویب آن حوزه نفوذ از مدیریت شهرها خارج خواهد شد.

وی با اشاره به مشخص‌ شدن کاربری‌ها در حریم شهرها، تصریح کرد: این که قرار باشد حریم شهرها محل‌های مشاغلی چون دامداری‌ها، آبزیان و ... تشکیل شود مشکلات مختلفی پیش خواهد آورد.

میرنجاتی ادامه داد: همه برنامه‌های ما این است که از اختیارات شهرداری‌ها کاسته نشود.

مدیر دبیرخانه نشست ادواری کلانشهرهای کشور در خصوص کمک‌های دولتی، عنوان کرد: شرایط فعلی شرایطی نیست که انتظار داشته باشیم آنچه سهم ماست به موقع پرداخت شود، آقایان خیلی امیدوار به پرداخت‌ها نباشند و به دنبال راهکارهای جدید برای درآمدزایی باشند.

به گفته میرنجاتی در حال حاضر محدودیت منابع دولت برای سهم شهرداری‌ها و مواجه شدن شهرداری‌ها با افزایش هزینه‌های جاری و عمرانی از جمله شرایطی سختی است که برای شهرداری‌ها پیش آمده است.

مشاور شهردار در امور پارلمانی به افزایش قیمت ها اشاره کرد و گفت: بر اساس نرخ های اعلام شده فقط تا یک ماه گذشته هزینه طرح های عمرانی شهرداری 30 درصد افزایش یافته است. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.