سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

بازدید 400 هزار گردشگر خارجی از آذبایجان‌غربی

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 400 هزار گردشگر وارد آذربایجان‌غربی شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه، کاظم غنی‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 65 درصد از ساختار زمین‌های آذربایجان‌غربی با چهار هکتار وسعت را کوه‌ها و تپه‌ها تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: آذربایجان‌غربی یک استان طولی است که از آواچیق تا سردشت امتداد یافته است و تالاب‌های استان از لحاظ زیبایی بی‌بدیل و بکر گردشگران را به خود جذب می‌کند.

غنی‌زاده در ادامه با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 400 هزار گردشگر خارجی وارد استان شده است، تصریح کرد: ‌بالا بردن سطح اشتغال هتل‌ها و مراکز اقامتی در دستور کار معاونت گردشگری قرار دارد.

وی با اعلام اینکه استان ما از لحاظ گردشگری جنگ نیز ظرفیت‌های بالایی دارد، به مرز مشترک ایران با چهار کشور اشاره کرد و افزود : توسعه گردشگری استان در سطح بین‌الملل میان کشورهای ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان درحال شکل‌گیری است.

وی اذعان کرد: در حال حاضر ضریب اشغال هتل‌ها 34 درصد است که امیدواریم تا پایان سال به 40 درصد برسد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برای این پرچم بالغ بر 700میلیون ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: پس از اهتزاز اولیه این پرچم مشکلی برای آن به وجود آمد که به سرعت رفع شد و اکنون پرچم در پارک جنگلی ارومیه در اهتزاز است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.