سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمال شورجه:

برخي افراد از مصوبات شوراي پروانه‌ نمايش تخطي مي‌كنند

برخي افراد با تخطي از مصوبات شوراي نمايش در خصوص فيلمنامه ها از الفاظ نامناسب استفاده مي‌كنند.

جمال شورجه كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص سرمايه سالاري به عنوان يكي از عوامل افت سينما گفت: تهيه كنندگان و سرمايه گذاران يك فيلم با به كارگيري عوامل حرفه اي، عناصر زيبايي شناسي و بازيگران مناسب سعي در بازگشت سرمايه و جذب مخاطب بيشتر براي آثار خود دارند كه البته گاهي اين موارد به دست فراموشي سپرده مي‌شوند.
شورجه با اشاره به وجود فيلمنامه هاي سخيف خاطرنشان كرد: برخي از تهيه كنندگان با استفاده از اين روش براي جذب مخاطب بيشتر باعث ركود اخلاقي در جامعه مي شوند كه اين امر در شأن فرهنگ جامعه ما نيست.
وي تصريح كرد: وزارت ارشاد و شوراي پروانه نمايش با استفاده از تمام قواي خود و ارائه اصلاحيه هاي مختلف، تاكيد بر حذف اين الفاظ ركيك از فيلم ها دارد.
اين كارگردان در ادامه با اشاره به حضور خود در شوراي پروانه نمايش در ساليان قبل بيان كرد: در مدت حضور در اين شورا، با تاكيد بر جلوگيري از بروز اين امر بسياري از سخنان نامناسب حذف مي‌شد اما در حال حاضر هم افراد فعال در اين شورا با رسيدگي به اين موضوع سعي در بهبود اوضاع دارند كه البته در موردي هم از اين دستورات تخطي مي‌شد.
اين كارگردان با تاكيد به حضور بازيگران چهره اما فاقد كارايي اظهار داشت: بازيگراني كه بدون سابقه كاري مناسب، تحصيلات آكادميك، كارهاي عملي طولاني مدت، اندوخته هاي علمي كافي و فقط به واسطه‌ي چهره‌ي زيبا وارد اين عرصه مي شوند به همان سرعت نيز از گردونه پرشتاب سينما به صورت بي رحمانه خارج خواهند شد.
وي افزود: البته افراد چهره ديگري نيز به علت سابقه كاري زياد و فعاليت در تئاتر و تحصيل علم زير نظر اساتيد مجرب حضور دارند كه قادر به رقابت با ساير بازيگران هستند.
شورجه در پايان در خصوص تفكر سرمايه نگر اذعان كرد: هدف هر تهيه كننده اي از ساخت يك فيلم جذب مخاطب بيشتر و در نتيجه كسب سود زياد است كه در صورت استفاده از عناصر و عوامل كارآمد و رعايت ساختار مناسب يك اثر مي‌توانند گيشه را در دست گيرند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.