سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

رشد صنعت گردشگری موجب توسعه بهمئی شود

امام جمعه شهر لیكك گفت: رشد صنعت گردشگری و ایجاد زیرساختهای ان یكی از راههای پیشرفت و توسعه هر منطقه ای است و شهرستان بهمئی با داشتن جاذبه های زیاد گردشگری می تواند یكی از قطب های اصلی تفریحی و گردشگری جنوب كشور باشد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران یاسوجٰ ،حجت الاسلام 'رحمت الله سیادت' در نشست با مسئولان محلی و كاركنان اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بهمئی افزود: آیات و روایات زیادی درباره سیر و سیاحت وجود دارد و پیامبر بزرگوار اسلام فرمودند:سفر كنید تا سالم بمانید و اگر در سفر نفع مالی كسب نكنید ولی عقل شما زیادتر می شود.
فرماندار شهرستان بهمئی در این نشست آثار تاریخی و گردشگری را سندهای تاریخی و هویت ایرانیان دانست و بر پاسداشت آنها تاكید كرد.
سید 'محمد ظاهر سیاوش' افزود: استقبال گردشگران از مناظر طبیعی و تاریخی بهمئی در عید نوروز مطلوب بود و در بقیه ایام سال مسافرانی از شهرستان های همجوار به این دیار كهن و چهار فصل سفر می كنند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بهمئی بخشی از عملكرد شش ماهه حوزه میراث فرهنگی را برگزاری نمایشگاه سكه های زر و سیم به مدت 10 روز ، تعیین حریم روستای تاریخی كارند با اعتبار 60 میلیون ریال ، شروع عملیات مرمت حرم مطهر امامزاده بابا احمد(ع) ، اخذ هفت عدد سكه دوران اشكانی و اسلامی از قاچاقچیان و ارسال به استان جهت نگهداری در موزه ، تهیه طرح مرمت و حفاظت از نقوش برجسته تنگ سولك با حدود 150 میلیون ریال اعتبار ذكر كرد.
'اسفندیار اباب' افزود:برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در ورودی شهر به مدت 16 روز متوالی در رشته های مختلف صنایع دستی (معرق، سفال، البسه محلی، گلیم و سبد داروهای گیاهی و فروش آنها در دو غرفه ، برگزاری كلاسهای آموزشی در هفت رشته (گلیم مشته، گلیم ساده ،سیاه چادر، معرق ،سفال ،سبد طراحی سنتی، صدور گواهی مهارت برای 100 هنر آموز از دیگر عملكرد شش ماهه در حوزه صنایع دستی می باشد.
وی تخریب اماكن تفریحی ، وجود معارض اجتماعی را از مشكلات اداره میراث فرهنگی ذكر كرد و از امام جمعه ، اداره ارشاد و آموزش و پرورش خواست از طریق تریبون نماز جمعه، تئاتر و سخنرانی برای دانش آموزان اهمیت میراث فرهنگی و حفظ آنها را بیان كنند./س

برچسب ها: صنعت ، گردشگری ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.