سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/معاون وزیر نیرو:

پیمانكاران به جای تخصیص اعتبارات دولتی ،تسهیلات دریافت می كنند

معاون وزیر نیرو در امورآب و آبفا گفت: پیمانكاران طرح های بزرگ آب و فاضلاب و سد سازی در كشور پس از انجام مراحل برگزاری مناقصات و همزمان با شروع عملیات اجرایی پروژه ها به جای تخصیص و اعتبارات دولتی تسهیلات بانكی دریافت می كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج به نقل از روابط عمومی آبفای كهگیلویه بویراحمد،'علیرضا دائمی' در نشست انسجام بخشی طرحهای آب و آبفا دركهگیلویه وبویراحمد افزود: انجام این كار در راستای مشاركت بخش خصوصی دراجرای طرحها و تحقق اقتصاد مقاومتی و كاهش هزینه ها در وزارت نیرو است.
وی بیان كرد: با انجام این كار تمامی مراحل اجرای پروژه ها تا بهره برداری آنها بر عهده پیمانكاران خواهد بود و دستگاه متولی هیچ گونه تعهدی در قبال تامین اعتبارات لازم برای انجام این پروژها ندارد.
دائمی با بیان اینكه مقدمات انجام این كار هم اكنون در وزارت نیرو و در بخش آب و آبفا انجام شده است ، افزود: با توافقی كه با صندوق توسعه ملی منعقد شده مقرر شد امسال حدود یك هزار میلیارد تومان و سال 92 نیز سه هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: اعطای تسهیلات بانكی به پیمانكاران تا حدود زیادی دغدغه و نگرانی شركت های آب و فاضلاب و آب و منطقه ای در استانها را مبنی بر تخصیص و جذب اعتبارات و یا تامین منابع مالی صورت وضعیت پیمانكاران از بین خواهد برد.
وی اظهار داشت: این در حالی است كه هم اكنون بیشترین نگرانی و مهمترین معضل در شركتهای آبفای شهری ، روستایی و آب و منطقه ای در كل كشور نیز در همین راستا است.
دائمی فروش اموال ، دارایی ها و املاك راكد در سطح استانها را از دیگر تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده در راستای اقتصاد مقاومتی و تامین منابع مالی مورد نیاز خود دانست و افزود: تاكنون در شش ماهه نخست امسال حدود یك هزار میلیارد تومان از اموال و دارایی های خود را به فروش رساندیم.
وی اظهار داشت: بیش از 10هزار میلیارد تومان دیگر نیز اموال و دارایی در حال فروش و قابل واگذاری در بخش امور آب و آبفا وجود دارد كه تا آینده ای نزدیك نیز به فروش می رسند.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری كهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: هم اكنون 15شهر و 30روستا زیرپوشش شركت آبفای شهری این استان هستند.
'علی جان صادق پور' افزود: در سفر دور سوم هیات دولت به این استان مبلغ600 میلیارد ریال برای انجام عملیات اجرایی تاسیسات فاضلاب در شهرهای سوق ، لنده ، چرام ، سی سخت و دهدشت مصوب شد كه تاكنون از این میزان هیچ مبلغی اختصاص داده نشده است.
صادق پور با بیان اینكه استان كهگیلویه وبویراحمد به لحاظ شاخص بهره مندی از تاسیسات فاضلاب در رتبه های آخر كشور قرار دارد، افزود: هم اكنون میانیگن شاخص بهره مندی از شبكه های فاضلاب در كشور 36 و در این استان 18درصد است.
مدیرعامل شركت آبفای شهری كهگیلویه وبویراحمد گفت: با وجود آنكه در سال 90 با افزایش 38درصدی در زمینه تخصیص اعتبارت مواجه بودیم ولی هم اكنون یكی از مشكلات و تنگناهای موجود درسال جاری این شركت كمبود اعتبارات در دو بخش ملی و استانی است.
وی افزود: در سال جاری كل مبلغ اعتبار جذب شده در شركت آبفای شهری استان حدود 20میلیارد ریال بوده است.
صادق پور افزود: این در حالی است كه مراحل اجرای پروژه های مهم از جمله تصفیه خانه ها و آبرسانی به برخی شهرهای استان هم اكنون به دلیل كمبود اعتبار به كندی پیش می رود.
وی گفت: برخی پیمانكاران طرح ها نیز به دلیل بالارفتن قیمت مصالح ساختمانی و كمبود نقدینگی با مشكلات فراوانی مواجه هستند./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.