سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات در پاکستان در اعتراض به حملات هوايي آمريکا

هزاران فعال سیاسی پاکستانی در اعتراض به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در مناطق قبیله ای این کشور، امروز شنبه تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، عمران خان بازیکن کریکت که به سیاست روی آورده و هدایت معترضان را برعهده دارد، متعهد شد این تظاهرات تا منطقه قبیله‌ای وزیرستان جنوبی که طی چند سال گذشته مرکز حملات هوایی آمریکا بوده، ادامه خواهد یافت.

عمران خان رئیس جنبش تحریک انصاف در جمع هزاران تن از معترضان در منطقه دره اسماعیل خان در شمال غربی پاکستان گفت: راهپیمایی صلح هیچ گونه اهداف سیاسی را دنبال نمی‌کند و تنها برای جلب توجه جهان به ویرانی‌های حاصل از حملات هوایی آمریکا است.

تظاهرکنندگان صبح امروز شنبه راهپیمایی خود را از اسلام آباد شروع کردند و اواخر امروز پس از 12 ساعت به دره اسماعیل خان مرکز استان خیبر پاختونخوا رسیدند.

عمران خان در طول مسیر در چندین تجمع صحبت کرد و حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را در پاکستان محکوم کرد و گفت: این حملات باعث کشته شدن غیرنظامیان می‌شود.

گروهی از فعالان آمریکایی که مخالف این حملات هستند نیز در این راهپیمایی حضور داشتند. دهها روزنامه نگار خارجی این رخداد را که اولین راهپیمایی به سمت وزیرستان برای اعتراض به حملات هوایی بود، پوشش دادند.

معترضان امشب را در دره اسماعیل خان می‌گذرانند و بامداد فردا(یکشنبه) این شهر را به مقصد وزیرستان جنوبی ترک خواهند کرد.

مقامات می‌گویند: بنا به دلایل امنیتی به راهپیمایان اجازه نخواهند داد که وارد این منطقه قبیله‌ای شوند.
شاهدان می‌گویند: مقامات راه‌های منتهی به وزیرستان جنوبی را در شهر تانک(یکی از شهرهای حومه وزیرستان) بسته‌اند.

طالبان پاکستان روز شنبه با بیان اینکه یهودیان و مسیحیان آمریکایی در این راهپیمایی حضور دارند، تهدید کرد که راهپیمایان را هدف حمله مسلحانه قرار خواهد داد.

وزارت کشور پاکستان ضمن توصیه به جنبش تحریک انصاف مبنی بر منصرف شدن از ادامه تظاهرات، هشدار داد که طالبان ممکن است اتباع خارجی و رهبران این جنبش را هدف حمله قرار دهد.

اما عمران خان گفت: تهدیدها نمی‌تواند مانع راهپیمایی وی شود و دولت و سران سیاسی رقیب وی در پس این تهدیدها هستند.

وی گفت: افراد قبیله‌ای از این راهپیمایی حمایت کرده‌اند و وی به تدابیر امنیتی دولت و طالبان احتیاج ندارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.