سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض کارمندان بزرگترين فروشگاه جهان در آمريکا

شرکت فروشگاههاي والمارت با بيش از هزاران شعبه و شعار قيمت هاي پايين‌تر از مهمترين بازيگران در بازار کار آمريکا محسوب مي شود، اما قيمت پايين تر در ازاي دستمزد کمتر کارکنان موجب نارضايتي آنها شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره؛ کارکنان بزرگترين فروشگاه زنجيره اي جهان مقابل شهرداري لوس آنجلس گرد آمده خواهان شرايط بهتر کاري و تشکيل سنديکاي کارکنان والمارت شدند. تجمعي که به زعم نيل شلادمن از اتحاديه کارگران صنايع غذايي و تبليغات در تاريخ اين فروشگاه بي سابقه است.  والمارت غولي بين المللي است که در 28 کشور جهان شعبه دارد.  ده هزار فروشگاه و دو نيم ميليون نفر در استخدام خود دارد. 
اکثر کارکنان والمارت در دنيا اتحاديه کارگري تشکيل داده اند، اما در آمريکا قضيه فرق مي کند. به گفته يکي از اعضاي اتحاديه کار در آفريقاي جنوبي دست کم در آن کشور آنها مي توانند بدون ترس از اخراج شدن دست به اعتصاب بزنند.«به گمانم قوانين کار در آمريکا به نسبت ضعيف است.
تظاهرات کارکنان والمارت يک روز پس از خودداري هفتاد تن از کارکنان والمارت در لوس آنجلس از کار کردن شکل گرفت. 
به زعم شاهدان اين اتفاق را در تارخ پنجاه ساله حضور والمارت در آمريکا بي سابقه مي داند.
يکي از سخنگويان والمارت خودداري کارمندان اين شرکت از کار را کم اهميت توصيف کرده و مدعي است که تنها بخش بسيار کوچکي از عمليات شرکت در لوس آنجلس تحت تاثير قرار گرفته است.
 
اتحاديه هاي کارگري سالهاست بي هيچ موفقيتي سعي در ايجاد تشکلي از کارمندان والمارت دارند. اين غول خرده فروشي با يک و نيم ميليون کارمند، بزرگترين کارفرماي خصوصي در آمريکا محسوب مي شود. کارفرمايي که قيمت پايين کالاهاي خود را به بهاي دستمرد کمتر کارمندان و مقاومت در برابر تشکيل اتحاديه کارگري تامين مي کند.
 
کارمندان والمارت عهد بسته اند که اعتراض خود را ادامه داده و هفته آينده مقابل دفتر مرکزي والمارت، در زمان نشست سالانه مسئولين شرکت و تحليلگران اقتصادي، تجمع اعتراضي تشکيل دهند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.