سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشونت ؛ابزار رژيم هاي ديکتاتور براي احياي مشروعيت خود

رژيم هاي ديکتاتور به سبب نداشتن مشروعيت مي کوشند با استفاده از زور و خشونت براي خود مشروعيت دست و پا کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ عباس بوصفوان در گفتگويي با اين شبکه با اشاره به اين که رژيم آل خليفه در بحرين کشور را به سوي پرتگاه مي برد افزود: اقدامات امنيتي رژيم اوضاع سياسي را پيچيده تر مي کند. افزايش قتل و بازداشت و افزايش صدور احکام ظالمانه بحرين را به سمت و سوي سوق مي دهد که اين کشور تا کنون شاهد آن نبوده است.

وي ادامه داد: هر قدر سرکوب ادامه يابد و برخورد امنيتي تشديد شود و بيشتر از راه حل هاي سياسي استفاده شود و تصميم گيري ها دور از عقلانيت باشد، اوضاع سياسي بدتر خواهد شد زيرا ارتش غير از زبان زور و خشونت زبان ديگري را نمي فهمد.

وي در پاسخ به اين که آيا رژيم بحرين با تکيه بر راه حل امنيتي نمي داند که راه حلي قديمي را براي حل مشکل در پيش گرفته است گفت: مشکل رژيم هاي ديکتاتوري اين است که مهمترين ابزار آنها سرکوب است زيرا اين رژيم ها در ميان مردم مشروعيت ندارند و مي خواهند با توسل به زور شمشير براي خود مشروعيت دست و پا کنند. در نتيجه مي بينيم ديکتاتوري هاي عربي در کشورهاي مختلف چگونه با مردم تعامل کردند.

بوصفوان در ادامه رژيم بحرين را به تلاش براي تشديد تنش در جامعه متهم کرد و افزود: رژيم بحرين نه تنها براي حل مشکلات جامعه تلاشي نمي کند بلکه مي کوشد اين مشکلات را تشديد کند که از جمله آنها مي توان به بيکاري اشاره کرد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا رژيم بحرين مي کوشد مردم را به سمت خروج از مسير اعتراضات مسالمت آميز سوق دهد گفت: رژيم مي کوشد بحرين را با کوهي از مشکلات سياسي درجه دوم روبرو کند اين در حاليست که بايد مسائل مهم در اولويت قرار گيرد.

برچسب ها: خشونت ، ابزار ، دیکتاتور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.