سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمرین تیراندازی بدون فشنگ

در حالیکه زمان زیادی تا اغاز مسابقات جایزه بزرگ نمانده فدراسیون برای تامین بودجه و تیراندازان در نبود فشنگ با مشکل روبرو هستند.

   به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،‌ مسابقات جایزه بزرگ تیراندازی از بیست و هفتم مهر تا 3 آبان ماه در تهران برگزار می شود و تاکنون 8 کشور آمادگی خود را برای حضور در این مسابقات اعلام کردند. 60 تیرانداز از کشورهای سوئد، سوریه، عمان،‌ مجارستان، هند، پاکستان،‌ ایتالیا در این رقابت ها حضور می یابند.
 این مسابقات در 10 ماده اهداف ثابت تنگ و تپانچه برگزار می گردد که جایزه نفرات اول تا سوم به ترتیب 3 هزار- 2 هزار- هزار دلار می باشد که در مجموع به تمام نفرات برتر 60 هزار دلار جایزه داده می شود اما این درحالیست که فدراسیون تیراندازی با تامین بودجه برگزاری این مسابقات با مشکل روبرو است و مسئولان این رشته به فکر تامین هرچه زودتر هزینه های مسابقه جایزه بزرگ شدند . با توجه به اعتبار بالای مسابقات جایزه بزرگ و با توجه به پذیرفتن میزبانی این رقابت ها از سوی کشورمان ، برگزاری بدون نقص این میزبانی امری ضروریست، در حالیکه حدود دو هفته به آغاز مسابقات جایزه بزرگ باقی مانده است مسئولان تاکنون موفق نشده اند که حامی مالی بازی ها را جذب کنند و در همین راستا دبیر فدراسیون تیراندازی اعلام کرده که زمان آغاز مسابقات به هر طریقی حتی قرض بودجه مسابقات را تأمین خواهند کرد، مسئولان تیراندازی بر اینکه تمامی فدراسیون ها مشکل بودجه دارند آگاهند اما به دلیل اهمیت بالای این مسابقات سعی در برگزاری آن دارند چراکه سال گذشته نیز به دلیل برگزاری قابل قبول این رقابت ها در تهران موفق به اخذ میزبانی رقابت های قهرمانی آسیا در سال 1393 تیز شدند.
 لازم به ذکر است، سال گذشته نیز فدراسیون برای برگزاری این سری از مسابقات با مشکل روبرو بود اما برپایی جایزه بزرگ در تهران موفقیت بزرگی را برای تیراندازی به ارمغان آورد با نتایج به دست آمده وزارت ورزش باید راه حلی برای حل مشکلات بودجه ای این فدراسیون دریابد زیرا اهمیت دادن به رشته های ورزشی مانند تیراندازی که در المپیک 2012 توانست شگفتی ساز شود، می تواند آینده روشنی را برای ورزش ایران رقم زند. در حالیکه زمان زیادی تا آغاز مسابقات باقی نمانده ملی پوشان تمرینات خود را در اردو بدون فشنگ انجام می دهند که این جریان می تواند تأثیر به سزایی در عملکرد آنها در مسابقات جایزه بزرگ و آسیایی چین داشته باشد با توجه به اینکه برگزاری هرچه بهتر این رقابت ها در اولویت قرار دارد وزارت ورزش باید سیاستی را در پیش گیرد که فدراسیون ها تنها چند روز به برگزاری مسابقات به جای درگیر بودن با حواشی به فکر ارتقای سطح آمادگی خود باشند./ق
برچسب ها: تمرین ، تیراندازی ، فشنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.