سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاکري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نگاه اصلاح‌طلبلان به غرب، نگاه ارباب ـ رعيتي است/ هر تفکري براي مانايي خود بايد هزينه پرداخت کند

عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اينکه تحليل‌هاي اصلاح‌طلبان بر اساس يک نگاه ارباب ـ رعيتي در مقابل ليبرال دموکراسي غرب است، گفت: اصلاحات زماني که مجلس و دولت را در دست داشت، تصور مي‌کرد در روابط بين‌الملل بايد تابع محض امر و نهي‌هاي آمريکا و غرب بود و حرکت خلاف جريان غالب را محکوم به شکست مي‌دانستند.

 
مجتبي شاکري،‌ عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره تفکر غالب بر جريان اصلاحات اظهار داشت: در جريان دوم خرداد که به نوعي از تفکرات سروش تغذيه مي‌کند، نوع نگاه به غرب، از پايين به بالاست.

شاکري با تاکيد بر اينکه تحليل‌هاي اين جناح بر اساس يک نگاه ارباب ـ رعيتي در مقابل ليبرال دموکراسي غرب است، افزود: اصلاحات زماني که مجلس و دولت را در دست داشت، تصور مي‌کرد در روابط بين‌الملل بايد تابع محض امرونهي‌هاي آمريکا وغرب بود و حرکت خلاف جريان غالب را محکوم به شکست مي‌دانستند.

وي خاطرنشان كرد: دولت و مجلس اصلاحات در زمان خود زمينه بي‌اعتمادي مردم در جامعه را فراهم کردند.

‌عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي درباره اينکه عد‌ه‌اي معتقدند ايستادگي در برابرغرب مستلزم پرداخت هزينه است، گفت: هر تفکري براي مانايي خود بايد هزينه پرداخت کند؛ مگر امروز آمريکا براي ماندن در راس شوراي امنيت هزينه پرداخت نمي‌کند! امروز دشمنان برروي تفکر باطل خود ايستادگي مي‌کنند؛‌ ما بر انديشه الهي و مذهبي‌مان ايستادگي نکنيم؟! البته كه در راه ايستادگي براين گفتمان هزينه مي‌كنيم.

شاکري گفت: تفکر واماندگي، دست از حق کشيدن و مقاومت نکردن، تفکري است که از سوي استکبار القا مي‌شود؛ چرا که ايستادگي بر گفتمان انقلابي جمهوري اسلامي در حال الگو شدن است و غرب از اين موضوع احساس خطرمي‌کند. اين "شکست مقاومت" را آمريکايي‌ها در همه کشورهاي منطقه القا مي‌کنند.

وي در ادامه افزود: جريان دوم خرداد، جرياني سکولار است که در مقابل استکبار واداده است؛‌ اين جريان در زمان قدرت، تا جايي پيشرفت که مي‌خواست با به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي موافقت کند.

‌عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پايان خاطرنشان کرد: سرانجام اصلاحات به جايي ختم شد که تمام انرژي و توان خود را به کار گرفت تا يک جريان براندازي را در غالب انتخابات 88 پيگيري کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: شاکری ، ایثارگران ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.