سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع زنان مصري در حمايت از حقوق خود

شمار زيادي از زنان مصر در حمايت از حقوق خود و اعتراض به حضور تعداد اندکي از نمايندگان زنان در مجلس موسسان قانون اساسي تجمع اعتراض آميز برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ جنبش هاي زنان و فعالان  حقوق زنان در مقابل کاخ رياست جمهوري مصر تجمع و به اهانت هايي که به زنان مي شود اعتراض کردند. زنان همچنين به حضور ضعيف زنان در مجلس موسسان قانون اساسي اعتراض کردند و خواستار تضمين حقوق آنها در قانون اساسي جديد شدند.

اسلام ابوالمجد خبرنگار اين شبکه در مصر در گزارشي با اشاره به اين که زنان دوشادوش مردان در انقلاب بيست و پنجم ژانويه شرکت داشتند و اکنون حقوق خود را مي خواهند افزود: زنان با تجمع و تشکيل زنجيره انساني در مقابل کاخ رياست جمهوري و اماکن ديگر به سلب حقوق خود اعتراض کردند.

هبه الجنايني مهماندار هواپيما که در اين تجمع اعتراض آميز شرکت داشت گفت: روز به روز شاهد نقض حقوق زنان در داخل منزل و خيابان و مترو و همه جا هستيم.

کريمه الحفناوي از حزب سوسياليست مصر نيز که در اين تجمع حضور داشت گفت: اگر زنان نصف جامعه را تشکيل مي دهند پس چرا حضور آنها در مجلس موسسان قانون اساسي اين اندازه ضعيف و کم رنگ است. ما خواستار تشکيل مجدد مجلس موسسان هستيم. ما خواستار تصريح به حقوق اساسي زنان در قانون اساسي هستيم.

مجدي عبدالحميد رئيس جمعيت تقويت مشارکت اجتماعي گفت: مردان و زنان مصر از رئيس جمهور مي خواهند حقوق زنان مصر رعايت شود و از حقوق زنان دفاع کند.
برچسب ها: مصر ، زنان ، تجمع ، حقوق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.