سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

کاهش لجاجت‌هاي باندي و گروهي از طريق همزماني دو انتخابات شوراي شهر و رياست جمهوري

قائم مقام رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: همزماني دو انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر در کنار يکديگر کمک مي‌کند تا مسئولان منتخب اجرايي از همسويي بيشتري در سراسر کشور برخوردار باشند و لجاجت‌هاي باندي و گروهي کمتر شود.

مهدي اسلامي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در مورد فوايد همزماني دو انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا اظهار داشت: با توجه به نوع انتخابات شوراي شهر و روستا و کمرنگ بودن تبليغات رسانه ملي در اين زمينه، شاهد رقابت‌هاي منطقه‌اي و افول مشارکت مردم در برگزاري اين مهم هستيم.

قائم مقام رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی با تاکيد بر اين امر که نوع مشارکت مردم در نقاط پر جمعيت و کم جمعيت و حوزه‌هاي انتخاباتي متفاوت است، افزود: همزماني 2 انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر باعث افزايش سطح بالاي مشارکت مردم خواهد شد.

مدیر موسسه مطبوعاتی "شما" با بيان اين مطلب که در گذر زمان جريانات سياسي در افکار عمومي سير صعودي و نزولي را طي مي‌کنند، تصريح کرد: در يک انتخابات ممکن است مردم به يک جريان سياسي اقبال داشته ولي در انتخابات بعدي چندان مشارکتي نداشته باشند و يا بر حسب صرفا وظيفه شرکت کنند در حاليکه همزماني اين انتخابات باعث مي‌شود مردم با يک رويکرد به هر دو مجموعه راي دهند.

وي در ادامه افزود: از آنجا که انتخابات شوراهاي شهر و روستا نوعي انتخاب با واسطه شهرداري است اين همزماني کمک مي‌کند تا مسئولان منتخب اجرايي يعني دولت و شهرداري‌ها از همسويي بيشتري در سراسر کشور برخوردار باشند و تداوم رقابت‌هاي انتخاباتي در دوره کاري و لجاجت‌هاي باندي و  گروهي کمتر شود،‌ مسئله‌اي که متاسفانه در دوره‌هاي گذشته در کلان شهرهايي مثل تهران شاهد آسيب رساندن به مردم بوديم.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه خاطر نشان کرد: از فوايد ديگر همزماني اين 2 انتخابات اين است که تا حد زيادي در هزينه‌هاي برگزاري انتخابات نظير هزينه‌هاي تامين امنيت، تبليغات و پاکسازي شهر پس از انتخابات،‌ صرفه جويي مي‌شود که کاهش هزينه بسيار موثر است.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.