سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يوشهر/

فرهنگ غنی بوشهر گنجینه‌ای برای نوشتن متن‌های نمایشی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فرهنگی غنی استان بوشهر گنجینه مناسبی برای اهالی هنر است که آن را دستمایه نوشتن متن‌های نمایشی خود کنند.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، یونس محمدی صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر بوشهر با اشاره به پیشینه درخشان تئاتر بوشهر پیش از انقلاب به نقش تئاتر در دوران جنگ اشاره کرد و گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس که مسئله‌ اصلی مردم جنگ بود هنر با گرایش‌های مختلف به بیان درونیات مردم می‌پرداخت.

وی گفت: اگر امروزه موضوعات هنری را با دغدغه‌های مردم آمیخته کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

محمدی با تقدیر از مرکز هنرهای نمایشی استان و کشور در راستای شکل‌گیری و استقرار گروه‌های نمایشی، بیست و سومین جشنواره تئاتر بوشهر را از مهم‌ترین برنامه‌های استان و کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد که این رویداد بتواند جامعه تئاتری را به اهداف خود نزدیک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: جشنواره تئاتر، تبلور اندیشه‌های فرهنگی هنرمندان نمایشی است که زمینه‌ساز پویایی و خلق آثار فاخر متون دینی و ملی می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی، افزون بر فراهم شدن زمینه لازم برای بروز و کشف استعدادهای جوانان، نقش مهمی نیز در شتاب بالندگی فرهنگی جامعه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: غنای فرهنگی این استان گنجینه مناسبی برای اهالی هنر است تا آن را دستمایه نوشتن متن‌های نمایشی خود کنند.

محمدی ادامه داد: افزایش کمی و کیفی آثار، تکیه بر باورها و ارزشی‌های دینی و ایجاد همگرایی میان افکار و اندیشه‌های هنرمندان به کارآمدی بیشتر هنرهای نمایشی منجر خواهد شد.

وی اظهارداشت: ارایه متون و آثار فاخر پیشکسوتان و نام‌آوران عرصه تئاتر در کنار هنرمندان خلاق جوان از گذشته‌های دور تاکنون به ماندگاری و قوام جشنواره‌های تئاتر در سه دهه اخیر منجر شده است./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.