سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورمحمدي:

تحريم‌هاي يك‌جانبه را مغاير با اصول كنوانسيون سازمان ملل متحد براي مبارزه با فساد مي‌دانيم

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: در ششمين اجلاس ساليانه و مجمع عمومي انجمن بين‌المللي دستگاه‌هاي مسئول مبارزه با فساد IAACA در مالزي گفت: تحريم‌هاي يك‌جانبه كشورها عليه يكديگر را مغاير اصول كنوانسيون سازمان ملل متحد براي مقابله با فساد مي‌دانيم.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشورطي سخناني در ششمين اجلاس ساليانه و مجمع عمومي انجمن بين‌المللي دستگاه‌هاي مسئول مبارزه با فساد(IAACA) گفت: آنچه كه زمينه و بستر فساد را در سطح گسترده فراهم مي‌كند؛تجاوز افراد از مرزهاي اخلاق، عدم احترام به افكار و عقايد يكديگر، تعرض به حقوق معنوي و فكري ديگر انسان‌ها و اهانت و بي‌احترامي به سنت‌ها، مفاخر و پيشنه تاريخي و تمدني جوامع ديگر است. خودبرتربيني، جلب همه منافع براي خود و باند خود، سلطه‌گري و تحقير ديگران و ايجاد جنگ و درگيري، بستر اصلي فسادهاي مالي، سياسي، اخلاقي و بين‌المللي است.

پورمحمدي با ابراز تأسف از تداوم دخالت قدرت‌هاي سلطه‌گر در ديگر كشورها، به وضعيت ناامن و دشوار مردم افغانستان، عراق و سوريه اشاره كرد و گفت: اين مداخلات موجب شده است كه همه روزه شاهد كشته شدن بسياري از افراد بي‌گناه در اين كشورها باشيم. رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان از زمان حضور كشورهاي بيگانه، حمايت ناپسند آن‌ها از تروريست‌ها و جرم و جنايت سازمان‌ها و گروه‌هاي تروريستي نظير رژيم صهيونيستي، سازمان تروريستي القاعده و سازمان تروريستي منافقين و به خصوص حمايت دولت آمريكا از آنها را برشمرد و اظهار داشت كه اين حمايت‌ها، موجب نگراني و انتقاد شديد جمهوري اسلامي ايران است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، در مورد اهانت به مقدسات انسان‌ها و آنچه در روزهاي اخير به خصوص در كشورهاي مدعي تمدن و رعايت حقوق انسان، موجب هتك حرمت پيامبر عظيم‌الشأن اسلام، حضرت محمد مصطفي(ص) شده است، بيان داشت كه اين اقدامات آنها، موجب گرديده تا عواطف و احساسات يك و نيم ميليارد مسلماني كه به او عشق مي‌ورزند و از او پيروي مي‌كنند، جريحه دار شود واين حركت زشت و ناپسند از هر جهت موجب شرمساري بوده و توهين به انسانيت، اخلاق، عشق و زندگي پاك است.
 
اگر مي‌خواهيم با فساد مبارزه كنيم بايد با ريشه‌هاي فكري و ذهني آن مبارزه نماييم

پورمحمدي اظهار داشت: اگر مي‌خواهيم با فساد مبارزه كنيم بايد با ريشه‌هاي فكري و ذهني آن مبارزه نماييم. رئيس سازمان بازرسي كل كشور از مسئولين انجمن بين‌المللي مسئولين دستگاه‌هاي مسئول مبارزه با فساد(IAACA) خواستار آن شد كه در بيانيه پاياني اجلاس، اين حوادث و برخوردها محكوم شود.

وي در خاتمه گفت: انتظار داريم جامعه بشري با ايمان اصيل به خداوند متعال و با عقلانيت، اخلاق، احترام به اعتقادات و حقوق ديگران، از فضاي شايسته و مناسب براي زندگي صحيح برخوردار شوند.

پورمحمدي به دبيرخانه اجلاس پيشنهادهاي زير را ارائه داد:

ــ افزايش كشت، توليد و انتقال مواد مخدربه بحران‌هاي اجتماعي، فساد مالي و قاچاق انسان و ناامني در كشورهاي مختلف دامن زده لذا از همه دولت‌ها مي‌خواهيم در مبارزه با اين بلاي جهاني كوشا باشند.

ــ تحريم‌هاي يكجانبه كشورها عليه يكديگر كه موجب تشديدو افزايش باندهاي زيرزميني و گردش مالي غير قانوني و افزايش پولشويي است را مغاير با ماده 23 كنوانسيون سازمان ملل متحد براي مقابله با فساد مصوب 2003 مي‌دانيم و از همه دولت‌ها مي‌خواهيم مجدانه از اين گونه رفتار خلاف مقررات جهاني پرهيز نمايند.

ــ با الهام از مقدمه بيانيه كنوانسيون سازمان ملل متحد براي مقابله بافساد، هر گونه اهانت به اديان و پيامبران آسماني و اعتقادات ملت‌ها را محكوم كرده و اين گونه فسادهاي فكري، اخلاقي و اهانت به ارزش‌هاي انساني را موجب افزايش اختلافات، كينه‌ها، درگيري بين ملت‌ها و هدر رفتن منابع انساني و مالي مي‌دانيم.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.