سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلطانيه: رژيم صهيونيستي بايد به ان‌پي‌تي‌ بپيوندد

نماينده کشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي تاکيد کرد براي داشتن خاورميانه عاري از سلاح هسته اي، رژيم صهيونيستي بايد به معاهده ان‌پي‌تي‌ بپيوندد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، علي اصغر سلطانيه در نشست مقدماتي کنفرانس بين المللي خاورميانه عاري از سلاح هسته اي در مسکو افزود: چه طور مي توان انتظار داشت منطقه اي مثل خاورميانه که رژيم صهيونيستي در آن حاضر به عضويت در ان پي نيست، از سلاح هاي هسته اي عاري شود. 

سلطانيه افزود: اسراييل با داشتن سلاح هسته اي و خودداري از عضويت در ان. پي. تي، مشروعيت اين معاهده بين المللي را زير سوال برده است. 

وي اضافه کرد: چگونه مي توان انتظار داشت رژيم صهيونيستي که به هيچ معاهده اي پايبند نيست، به ان پي تي بپيوندد. 

وي خاطرنشان کرد: ايران در 33 سال گذشته هرگز رژيم صهيونيستي را تهديد به حمله نظامي نکرده است، ولي سران اين رژيم به رغم تاکيد معاهدات بين المللي مبني بر ضرورت اجتناب از تهديد تسليحاتي کشورها بارها به اين اقدام خلاف دست زده اند. 

نماينده دايم کشورمان در آژانس بين المللي در پاسخ به سوالي درباره اينکه آيا ايران نگران نيست که پيوستن رژيم صهيونيستي به " ان پي تي" با توجه به عضويت جمهوري اسلامي در اين معاهده به معناي به رسميت شناختن اسراييل باشد، اظهار داشت: اين دو موضوع ارتباطي به يکديگر ندارند و مصداق آن را مي توان در سازمان ملل ديد که ما و رژيم صهيونيستي حضور داريم ، اما اين به معناي به رسميت شناختن اين رژيم نيست. 

وي ادامه داد: مخالفت ما در خصوص برقراري ارتباط با رژيم صهيونيستي يک تصميم سياسي نيست، بلکه در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بر اين امر تاکيد شده است. 

در اين نشست اعلام شد که کنفرانس بين المللي خاورميانه عاري از سلاح هسته اي اول ماه دسامبر امسال در هلسينکي پايتخت فنلاند برگزار مي شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.