محمدرضا مانيفر در گفتگو با خبرنگار
سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به عملکرد رسانههاي داخلي در برابر هجمه رسانههاي غرب درپي اهانت به مقدسات اسلام، گفت: رسانههاي داخلي در برابر هجمه فرهنگي و رسانهاي غرب وظيفه بسيار سنگين و مهمي بر عهده دارند چرا که آمريکا و غرب در حرکتي هدفمند و برنامهريزي شده در تلاش است تا ابتدا با ارائه محصولات فرهنگي و رسانهاي سرگرم کننده توجه مصرف کنندگان به ويژه در کشورهاي اسلامي را با خود همراه سازند و در گام دوم با جلب اعتماد آنها، ارزشها، باورها و جهان بيني فرهنگي خاص خود را القا کنند.
وي ادامه داد: آنچه در اين سالها مشاهده ميشود و گاه در توهين به شخصيت والاي پيامبر اسلام(ص) و ديگر ارزشهاي اسلامي نمود پيدا ميکند، همه و همه قطعاتي از اين پازل هستند که گاه تند و کند و با نگاهي تندروانه در اين مسير انجام ميشود تا محکي باشد براي ارزيابي عمق ارزشها و محملي به شمار آيد براي آنکه در آينده چگونه برنامه ريزي کنند و اين حرکت را ادامه دهند.
مانيفر افزود: رسانههاي داخلي تنها نبايد به محکوميتهاي ظاهري اکتفا کنند چرا که حريف مقابل با برنامهاي از پيش تعيين شده به صحنه آمده پس ما نيز بايد با برنامهريزي مناسب و در نظر گيري ويژگيهاي جذابيتساز براي محصولات فرهنگي و هنري بومي و ارائه چهرهاي به روز از ارزشهاي پيامبر اسلام(ص) و ديگر ائمه بزرگوار در صحنه حاضر شويم.
وي تاکيد کرد: نگاهي عميقتر از پيش لازم است تا بتوانيم با توجه به ذائقه مصرف کنندگان و مخاطبان رسانهها در سراسر جهان، فراز و نشيبهاي که در منطقه و جهان به ويژه در شرايط اجتماعي و فرهنگي آن وجود دارد و نگاه مناسب با توانمندي رسانههاي بومي به فعاليت بپردازيم.
اين کارشناس رسانههاي بينالمللي خاطر نشان کرد: راهکارهاي سلبي ديگر نميتواند پاسخگوي نبردهاي رسانهاي امروز باشد، بايد راهکارهاي ايجابي مد نظر قرار گيرد تا براساس آن به برنامهريزي و توليد محصولات فرهنگي و رسانهاي پرداخته شود و اينگونه است که ميتوان با چهرهاي مطمئن و به روز از شعارهاي ظاهري در ميدان رقابتهاي رسانهاي وارد شد و صداي حق اسلام را با نيکوترين شيوه به گوش جهانيان رساند، رسانه ها نقشي مهم و اثر گذار در اين ميان دارند مشروط بر آنکه اين مهم را به درستي دريابند و آنرا در عمل به کار گيرند.
انتهاي پيام/