سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

دانشگاه های نسل سوم، دانشگاه های کار آفرین هستند

جمهوری اسلامی ایران به دنبال دانشگاه اسلامی است که قوانین شرع مقدس اسلام در آن جاری باشد.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي  باشگاه خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال دانشگاه اسلامی است، دانشگاهی که قوانین شرع مقدس اسلام در آن جاری و ساری است.

وی به 2 کارکرد مهم دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: از مهمترین کارکردهای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و دیگر رفع نیازهای جامعه است.

مهدی نژاد نوری خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه ها علاوه بر اینکه تعلیم، تربیت اسلامی را داریم با تربیت نیروی متخصص و متعهد می توانیم نیازهای جامعه را رفع کنیم.

مهدی نژاد نوری در ادامه ضمن تاکید بر پژوهش های کاربردی گفت: پژوهش های دانشگاهی باید در مسیر کاربردی حل نیازهای جامعه حرکت کند، دانشگاهی که دغدغه مردم نداشته باشد و صرفا بخواهد آموزش بدهد آن دانشگاه تعریف ما نیست.

وی افزود: دانشگاه های نسل سوم، دانشگاه های کارآفرین است یعنی دانشگاه ها باید در معاملات اقتصادی نقش اساسی و راهبردی خوشان را نشان بدهند که البته در این راستا ارتباطات خوبی با صنعت برقرار شد و از طریق مراکز پژوهش و پارک های علم و فناوری در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است .

وی خاطر نشان کرد: ما در شورای عالی عتف 38 طرح کلان را به تصويب رسانده که با حضور دانشگاه و صنعت در حال اجرای آن هستیم چنانچه وزارت علوم تحقیقات و فناوری آماده مشارک در رفع نیازهای دستگاه های اجرایی و صنعت است و در این زمینه تمام تلاش مادی و معنوی خود را دریغ نمی کنیم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.