سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير موسسه حقوق بشر در واشنگتن ؛

آمريکا و انگليس ترکيه را براي حمله به سوريه فريب مي دهند

فعال آمريکايي تصريح کرد آمريکا و انگليس مي کوشند ترکيه را براي حمله به سوريه فريب بدهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي،
 دکتر" رندي شورت" مدير موسسه موسوم به صلح و کرامت انساني و حقوق بشر در واشنگتن گفت:« شوراي امنيت سازمان ملل متحد اخيرا بيانيه اي درباره سوريه منتشر کرد که جالب توجه است و ما را به ياد ليبي مي اندازد. چگونه شوراي امنيت سازمان ملل متحد که درکنترل گروهي از کشورهاي خواهان جنگ برضد سوريه است مي تواند چگونه براي جنگ با سوريه زمينه سازي کند. شوراي امنيت هرگز هيچ سخني درباره اقدامات تروريستي مطرح نکرده  که در سوريه رخ داده است. چرا شوراي امنيت درباره اقدامات ترکيه در سوريه چيزي نمي گويد. آمريکا و قطر و عربستان سعودي از طريق مرزهاي ترکيه با سوريه ، شبه نظاميان را وارد خاک سوريه مي کنند. هيچ توجيهي براي اينگونه اقدامات وجود ندارد. شوراي امنيت به گونه اي تلاش مي کند که در آينده درخواست ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه مطرح شود يعني همان کاري که درباره ليبي انجام شد.»
رندي شورت در ادامه با مقايسه اوضاع ليبي و سوريه افزود:« اگر ترکيه بخواهد برضد سوريه وارد اقدام نظامي شود بي ترديد سازمان پيمان آتلانتيک شمالي نيز وارد عمل خواهد شد. بايد توجه داشت که ترکيه نيز يکي از اعضاي ناتو است. ترکيه سگ ناتو در آسياي ميانه است. ناتو سالها تلاش کرده است که ترکيه را شبيه خودش کند و از کشورهاي منطقه خاورميانه دور کند. باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و ديويد کامرون نخست وزير انگليس در تلاش هستند رجب طيب اردوغان را فريب بدهند و به حمله به سوريه ترغيب کنند و بگويند اگر وي اين کار را انجام بدهد به قدرت برتر منطقه تبديل خواهد شد. اين درحالي  است که حمله ترکيه به سوريه فقط سبب ويراني مي شود و مشکلاتي را در داخل ترکيه نيز بوجود خواهد آورد. درواقع حمله به سوريه سبب نابودي خود ترکيه خواهد شد. »
وي گفت:«حمله ترکيه به سوريه براي کشورهاي اروپايي نيز مشکلاتي بوجود خواهد آورد بويژه در شرايطي که اين کشورها با مشکلات اقتصادي و مالي جدي مواجه هستند. با حمله ترکيه به سوريه، سيل آوارگان از سوريه به سمت کشورهاي اروپايي سرازير خواهند شد. اگر ترکيه به سوريه حمله کند دستاورد همه پيشرفتهاي اقتصادي را از دست خواهد داد که در سالهاي گذشته به دست آورده است و کوشيده است در مسير اين تلاشها از نظام حکومتي گذشته به نظام پارلماني تبديل شود. »

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.