سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا فردا برگزار مي‌شود

هوگو چاوز، رئيس جمهور ونزوئلا پس از حدود 14 رياست جمهوري، فردا يکشنبه با شرکت در انتخابات رياست جمهوري، با سخت ترين چالش انتخاباتي از سوي رقيب مخالف و جوان خود، هنريک کاپريلس روبرو مي شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، رئيس جمهور چپگراي ونزوئلا از حمايت طبقه محروم در کشور برخوردار است؛ طبقه اي که در پيروزي آسان وي در انتخابات پيشين نقش مؤثري داشتند، اما نظرسنجي ها اين بار حاکي از آن است که کاپريليس نيز از حمايت زيادي در ميان راي دهندگان برخوردار است.

با اينکه احتمال پيروزي چاوز همچنان زياد است، وي از طرفداران خود خواسته است پيروزي وي را پيش از اعلام نتايج رسمي اعلام نکنند و در انتخابات روز يکشنبه حضور گسترده اي داشته باشند. وي همچنين رقيب راست افراطي خود را متهم کرده است که پيروزي وي را به رسميت نخواهد نشناخت.

رئيس جمهور پنجاه و هشت ساله ونزوئلا که در دو سال اخير دو بار به علت ابتلا به بيماري سرطان تحت عمل جراحي قرار گرفته و شيمي درماني شده است، اين هفته با برپايي تجمعات گسترده که با تظاهرات گسترده روز پنجشنبه در کاراکاس به اوج خود رسيد، مبارزات انتخاباتي خود را تسريع بخشيد.

چاوز در حالي که زير باران شديد سخنراني مي کرد، هشدار داد « زندگي مردم در خطر است.» وي در عين حال با متهم کردن کاپريلس گفت وي برنامه هاي اجتماعي براي ارائه خدمات پزشکي رايگان و مواد غذايي رايانه اي به مناطق محروم را متوقف خواهد کرد.

 چاوز که کشورش يکي از بزرگترين ذخاير نفت خام جهان را دارد، از درآمدهاي نفت کشور براي کاهش فقر، مرگ و مير کودکان و بيسوادي استفاده کرده است.

وي در سخنراني خود بر اشتباهات خود نيز اعتراف کرد و قول داد در صورت پيروزي در انتخابات عملکرد بهتري داشته باشد.

قانون اساسي ونزوئلا سال 2009 براي ايجاد امکان شرکت رئيس جمهور در دوره هاي متمادي انتخابات رياست جمهوري اصلاح شد.
برچسب ها: چاوز ، انتخابات ، ریاست ، جمهوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.