سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

میانگین سنی سكته قلبی در سیستان و بلوچستان 45 سال است

متخصص قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: میانگین سنی ابتلای افراد به سكته قلبی در سیستان وبلوچستان تا سال 90 بطور متوسط 45 سال بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ، دكتر هانیه هراتی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی قلب افزود: بیشترین علت بروز حملات قلبی در سنین پایین در سیستان و بلوچستان ناشی از تحرك نداشتن كافی است.
وی اظهار داشت: بیماری های قلبی و عروقی نخستین علت مرگ در دنیا محسوب می شود و تا سال های آینده نیز در این جایگاه باقی خواهد ماند.
وی گفت: اكنون 30 درصد كل علت مرگ در دنیا ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی است و پیش بینی می شود كه این آمار تا سال 2030 به 35 درصد افزایش پیدا كند.هراتی افزود: بیماریهای قلبی و عروقی بعد از حوادث و سرطان ها سومین عامل از دست رفتن عمر انسان ها است.
وی فشار، كلسترول و قند خون بالا، مصرف سیگار، استفاده كم میوه و سبزی در وعده های غذایی، اضافه وزن، چاقی و كم تحركی را از مهمترین عوامل خطر بروز بیماریهای قلبی و سكته مغزی عنوان كرد.وی گفت: زنان و كودكان به اندازه مردان در معرض سكته و بیماری های قلبی قرار دارند اما میزان مراجعه آنان به پزشك و متخصص قلب كمتر از مردان است.وی افزود: سكته و بیماری های قلبی هر ساله علت مرگ هشت میلیون و 600 هزار زن در جهان است.
بر اساس این گزارش، هر ساله آخرین یكشنبه ماه سپتامبر از طرف سازمان جهانی
بهداشت با هدف اطلاع رسانی افراد در مورد بیماری های قلبی و عروقی به عنوان بزرگترین علت مرگ دنیا به نام 'روز جهانی قلب' نامگذاری شده است. /س



برچسب ها: میانگین ، سکته ، قلبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.