سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد ؛

یک چهارم طرح عمرانی در بخش آب و آبفای كشور

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: هم اكنون یك هزار و 100 پروژه عمرانی مهم از جمله سدسازی در بخش آب و آبفای كشور در حال اجرا است.

 
'علیرضا دائمی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: با برنامه ریزی انجام شده حدود یك چهارم این تعداد معادل 227 مورد به عنوان طرح های مهر ماندگار هستند كه می بایست تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسند.
وی میزان اعتبار اختصاص یافته برای اجرای طرح های مهر ماندگار در بخش آب و آبفای كشور را افزون بر 100 هزار میلیارد ریال اعلام كرد.
دائمی بیان كرد: از مجموع 227 طرح مهر ماندگار در بخش آب و آبفای كشور 66 مورد در زمینه سدسازی است.
وی با بیان اینكه هم اكنون ظرفیت مخازن سدهای موجود در كشور افزون بر 46 میلیارد مترمكعب است، اظهار داشت: با افتتاح این 66 طرح حدود 11 میلیارد مترمكعب به ظرفیت مخازن و آب موجود در سدهای كشور افزوده خواهد شد.
دائمی حجم آب خروجی از سدهای كشور را نیز افزون بر 34 میلیارد و 20 میلیون مترمكعب دانست و عنوان كرد: میزان آب خروجی در مدت مشابه سال آبی گذشته افزون بر 31 میلیارد و 270 میلیون مترمكعب بوده است.
وی ابراز داشت: یكی از سیاست ها و راهبردهای اساسی وزارت نیرو بویژه در حوزه آب و آبفا تنوع سازی درآمدها از طریق فروش اوراق مشاركتی، معافیت های مالیاتی و واگذاری و فروش املاك است./س

برچسب ها: مهر ، ماندر ، طرح ، عمرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.