سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/ رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور؛

دیوار تاریخی گرگان ثبت جهانی می شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به اینکه دیوار گرگان با 200 کیلومترمربع طول یکی از افتخارات تاریخی و فرهنگی کشور است، گفت: دستور آغاز مقدمات ثبت جهانی این اثر صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، سيد حسن موسوی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در مراسم افتتاح ششمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین که به مناسبت هفته گردشگری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان برگزار شد، نوع رفتار نمایندگان کشورها با هیئت های ایرانی را نشان دهنده توفیقات بین المللی ایران دانست و گفت: به برکت رهبری های امام راحل، مقام معظم رهبری و اقتدار و توانمندی دکتر احمدی نژاد، توفیقات خوبی در صحنه بین المللی به دست آمده است.

وی افزود: هدف اصلی فشارهای بین المللی علیه ایران این است که افکار عمومی بین المللی را از توفیقات ایران منحرف کنند.

موسوی با اشاره به سفر دکتر احمدی نژاد به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تصريح كرد: رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، ملت ایران را جزو معدود کشورهای تمدن ساز دنیا دانست که اقوام آن زندگی مسالمت آمیز دارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به نظرسنجی یکی از رسانه های آمریکا قبل از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: براساس این نظرسنجی، محبوبیت دکتر احمدی نژاد در آمریکا 20 درصد بیشتر از اوباماست.

موسوی افزود: آمریکا مطمئن است هرجا که جمهوری اسلامی ایران حضور داشته باشد، نمی تواند اهداف خود را پیگیری کند، برهمین اساس در قضیه سوریه نیز خود را کنار کشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متوسط رشد گردشگری خارجی در جهان بین 3 تا 6 درصد است، گفت: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در تلاش است تا با یک رکورد تاریخی این میانگین را به 150درصد افزایش دهد.

موسوی تعداد گردشگران خارجی در سطح جهان در سال 2011 را 980 میلیون نفر عنوان کرد و افزود: سهم ایران از این آمار، 3 میلیون و 200 هزار نفر است.

وی با پیش بینی وقوع یک میلیارد سفر توسط گردشگران خارجی در سال 2012 براساس اعلام نظر سازمان ملل متحد، بدون اشاره به درآمد جمهوری اسلامی ایران از ورود گردشگران خارجی خاطرنشان كرد: درآمد کشورهای دنیا در بخش گردشگری خارجی در سال 2011 یک هزار میلیارد دلار بود.

موسوي گفت: 30 درصد صدور خدمات و 9 درصد اشتغال دنیا (250 میلیون شغل) ارتباط مستقیم با گردشگری دارند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اهمیت صنایع دستی در توسعه اقتصادی افزود: در بخش صادرات صنایع دستی نیز برنامه ریزی شده تا این بخش در سال 91، 300 درصد رشد داشته باشد.

به گفته موسوی، به رغم نوسانات نرخ ارز، به طور قطع رشد چند درصدی صادرات صنایع دستی دست یافتنی است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که استکبار جهانی تلاش می کند نقشه های شوم خود را عملی کند، جمهوری اسلامی ایران برنامه های جهشی و ویژه ای برای توسعه دارد.

موسوی با اشاره به قدمت تارخی و فرهنگی استان گلستان، گفت: دیوار گرگان با 200 کیلومترمربع طول یکی از افتخارات تاریخی و فرهنگی کشور است و از آنجائی که این دیوار بعد از دیوار چین و برلین سومین دیوار بزرگ جهان است، من هم دستور دادم تا مقدمات ثبت جهانی آن آغاز شود.

ششمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین   همزمان با هفته گردشگری، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان آغاز بکار کرد و تا 16 مهر نیز ادامه دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.