سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

تجلیل از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان به عنوان مدیر نمونه کشور

همزمان با برگزاری ششمن جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان، از مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، به عنوان مدیرکل نمونه کشوری تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، مراسم تجلیل از قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس و معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، سفرا و کارداران 25 کشور و خانواده های آنها، استاندار گلستان، دبیر مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

براساس این گزارش، ثبت جهانی برج قابوس در فهرست آثار جهانی یونسکو و برگزاری حداقل دو دوره جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین بخشی از عملکرد عباسی در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان هستند.

عباسی پیش از این که به همراه استاندار گلستان برای شرکت در اجلاس جهانی یونسکو به منظور ثبت برج قابوس به سنپترزبورگ روسیه سفر کرده بود، در بدو ورد به فرودگاه گرگان به خبرنگاران وعده داده بود تا با حمایت های مهندس موسوی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و مهندس قناعت، استاندار گلستان، مقدمات ثبت دیوار گرگان در فهرست آثار جهانی آغاز شود.

موسوی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در مراسم افتتاح ششمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوان ایران زمین در گرگان گفت: دیوار گرگان با 200 کیلومترمربع طول یکی از افتخارات تاریخی و فرهنگی کشور است و از آنجائی که این دیوار بعد از دیوار چین و برلین سومین دیوار بزرگ جهان است، من هم دستور دادم تا مقدمات ثبت جهانی آن آغاز شود.

ششمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین   همزمان با هفته گردشگری، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان آغاز بکار کرد و تا 16 مهر نیز ادامه دارد./س

برچسب ها: نمونه ، مدیرکل ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.