سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

دیپلمات های خارجی از نمایشگاه فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان بازدید کردند

همزمان با برگزاری ششمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین و نمایشگاه ویژه این جشنواره در گرگان، سفرا و کارداران 25 کشور خارجی و خانواده های آنها از این نمایشگاه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، این بازدید با اجرای موسیقی آئینی اقوام همراه بود و محصولات ارائه شده در غرفه ها و سیاه چادرها مورد استقبال دیپلمات های خارجی و خانواده های آنها قرار گرفتند.

براساس این گزارش، اقوام و خرده فرهنگ های ایرانی در نمایشگاه ویژه ششمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایراتن زمین توانمندیهای گردشگری و صنایع دستی خود را ارائه دادند.

غرفه ها مربوط به استان های اردبیل (عسل)، زنجان (انواع شیرینی)، ارومیه (انواع حلوا)، همدان (انواع خوراکی های سنتی)، خراسان شمالی (آش کشک و آب نبات)، قم (سوهان)، فارس (آش قوره و لباس های محلی) و خوزستان (قهوه عربی) از جمله غرفه هایی بودند که دیپلمات های خارجی از آنها بازدید کرده و با محصولات آنها آشنا شدند.

 مراسم افتتاح این جشنواره با حضور رئیس و معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، رئیس و معاون یگان حفاظت این سازمان، سفرا و کارداران 25 کشور و خانواده های آنها، استاندار گلستان، دبیر مجمع نمایندگان اتسان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی، نمایندگان اقوام و فرهنگ های مختلف کشور و اصحاب رسانه برگزار شد.

روز جهانی گردشگری در سال 2012، گردشگری و انرژی پایدار نامگذاری شده است./س

برچسب ها: اقوام ، جشنواره ، سفیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.