سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرار عربستان از تعهدات بين‌المللي

مدیر مرکز مطالعات حقوقی قاهره مصر گفت: باوجود اینکه عربستان سعودی از جمله اولین امضاکنندگان اعلامیه جهانی حقوق بشر بود؛ اما در سیاستهای خود این اعلامیه را بویژه در برهه اخیر نادیده گرفته و انکار کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛  احمد مهران تصریح کرد: عربستان از بارزترین امضا کنندگان معاهده بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است که حقوق زیادی از جمله حق آزادی بیان و اندیشه، تردد و برگزاری تظاهرات را به انسان می دهد و نمی توان فرد را از این حقوق محروم کرد؛ اما مقام های سعودی به طور تئوری معاهده یاد شده را امضا کرده و عملا در قاموس آنان جایی ندارد.

وی تصریح کرد: مسئولان سعودی در برهه اخیر عادت کرده اند جلوی هرگونه تلاش برای اجرای اصلاحات را بگیرند و از برخورداری شهروندان از حقوق مدنی و سیاسی خود در آزادی بیان و اندیشه و برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز ضد دولتی جلوگیری کنند؛ اعتراض هایی که تاکید بر نقش شهروندان در اداره کشور و جامعه و اصلاح آن است.

مهران گفت: عربستان درحال حاضر ضمن نادیده گرفتن حق شکایت و محاکمه متهم در پیشگاه قاضی و دادگاه صالحه براساس احکام قانون ، سیاست خاصی در ارعاب و متهم کردن افراد به خیانت دنبال می کند که این امر با مفاد معاهده و اعلامیه های بین المللی در تضاد است.

وی با اشاره به برخورد دوگانه سازمان ملل و شورای امنیت با مقوله نقض حقوق بشر علیه ملت ها در کشورهای مختلف از جمله عربستان تصریح کرد: رسالت سازمان ها و نهادهای بشردوستانه سیاسی شده است به گونه ای که در خدمت منافع قدرتمندان در آمده اند ؛ لذا روابط سیاسی بین عربستان و برخی قدرتهای بزرگ مانع از اتخاذ اقدامات بین المللی علیه نقض حقوق بشر در این کشور می شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.