سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلایل خارش پیری Senile Pruritus چیست؟

خارش پیری دلایل بسیار مختلفی داشته که بهتر است با آنها آشنا شوید.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  حدود 40 تا 50 درصد افراد مسن دوره های از خارش منتشر پوست را تجربه می کنند که شایع ترین علت این علامت خشکی پوست است.

وی تصریح کرد: یکی از دیگر علل خارش پوست در افراد مسن سرما است که این حالت بیشتر در زمستان ها مشاهده می شود و خود ناشی از کاهش رطوبت پوست است.

انتظاری گفت: استفاده زیاد از آب گرم در حمام به علت تحلیل بردن چربی های زیر پوستی و در نهایت خشکی بیشتر پوستی باعث تشدید خارش پوست در این گروه سنی می شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از علل دیگر خارش پوست در این گروه استفاده نادرست و فراوان از شوینده های صابونی و لیف کشیدن های شدید است که این پدیده با کاهش رطوبت پوست سبب تشدید خارش به خصوص پس از حمام می شود.

این متخصص متذکر شد: استفاده از داروهای ضد افسردگی و ضد فشار خون نیز می تواند باعث ایجاد و یا تشدید خارش در پوشت افراد مسن شود.

انتظاری تاکید کرد: یکی از مهم ترین علل خارش پوست در افراد مسن بیماری های زمینه ای و سیتیلک نظیر  دیابت، بد خیمی ها، ، درگیری کبدی، داروهای مصرف شده توسط افراد است./ع2
برچسب ها: پیری ، کبد ، پوست ، ضد افسردگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.