سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب در دو سوم بیمارستان‌های مصر

پزشکان در مصر علیه پائین بودن دستمزدهای خود و نیز تجهیزات ناکافی بیمارستانی، اعتصاب کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره، پزشکان مصری که در اعتراض به ناکافی بودن دستمزدهای خود و نیز تجهیزات بیمارستانی در اعتصاب به سر می برند، اعلام کردند تا رسیدگی به اعتراضات خود فقط به مراجعات اورژانس رسیدگی می کنند.

شیرین تادروس خبرنگار این شبکه از یکی از این پزشکان به نام احمد فکری گزارش تهیه کرده است که می گوید به علت مشکلاتی که بیمارانش در بیمارستان با آن مواجه هستند، به این اعتصاب پیوسته است.

وی می گوید: «واقعیت این است که ما دارو و تجهیزات کافی برای درمان بیماران نداریم. دولت می گوید تلاش خود را کرده است که آنچه مورد نیاز است تامین کند اما واقعیت چنین نیست».

به گفته اتحادیه پزشکان مصر، دو سوم بیمارستانها اکنون در اعتصاب به سر می برند و فقط به موارد اورژانس پاسخ می دهند. پزشکان مصر خواهان افزایش دستمزد خود هستند، آنها اکنون چهل و شش دلار در ماه دریافت می کنند. آنها همچنین می خواهند هزینه های بهداشتی و درمانی از چهار و هشت دهم درصد فعلی سه برابر شود و به پانزده درصد بودجه دولت برسد.

مشکلات بیمارستان های مصر به حدی است که به گفته پزشکان برخی بیماران بر روی زمین خوابیده اند و از خانواده های آنها خواسته می شود برای تامین خون لازم یا داروهای مسکن اقدام کنند زیرا بیمارستان نمی تواند به نیاز بیماران پاسخ دهد.

اعتصاب کنندگان می گویند دولت تلاش می کند این اعتصاب را کم اهمیت جلوه دهد.

دکتر ابراهیم مصطفی معاون وزیر بهداشت مصر این اقدام پزشکان را غیرقابل قبول می خواند. وی می گوید: «نماینده پزشکان با رئیس جمهور ملاقات کردند و او با تقاضاهای آنها موافقت کرد بنابراین دلیلی برای اعتصاب وجود ندارد».

پزشکان معترض مصری امیدوارند با این اعتصاب، نسل آینده از خدماتی که باید در مراکز درمانی دریافت کند، بهره مند باشد.
برچسب ها: مصر ، بیمارستان ، اعتصاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.