سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت عنوان کرد:

ایران در زمینه دارو رتبه 16 جهان را دارد

ایران در زمینه علوم پزشکی رتبه 19 و در زمینه دارو رتبه 16 را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: حاضر در محل، دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت امروز 14 مهر در هفتاد و دومين اجلاس علوم پزشکی کشور به بحث پزشک خانواده اشاره و افزود: ما منتظر ابلاغ بودجه هستیم تا پایان سال تمام دانشگاه ها را زیر پوشش برنامه پزشک خانواده ببریم .باید توجه داشت هر دانشگاهی که بخواهد که از این برنامه عقب بماند به ضرر خود دانشگاه ها است چرا که پزشک خانواده به نفع مردم و خود دانشگاه ها است .

وی ادامه داد: دانشگاه ها باید این برنامه ها را جدی بگیرند و وارد این برنامه شوند و باید بدانند که افتتاح برنامه به صورت صوری نخواهد بود.

دستجردی اظهار داشت: ایران در علوم پزشکی رتبه 19 جهان و در زمینه داروسازی رتبه 16 جهان را دارد امروز در زمینه تحقیقات بنیادی و کاربردی برای رفع نیازهای کشور در مرحله بسیار خوبی قرا ر داریم که دانشگاه ها باید این زمینه را توسعه دهند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: امروز سهم علوم پزشکی در مقالات ارتقا پیدا کرده به طوری که از 32 درصد در سال 2000 به 46 درصد در سال 2009 رسیده است .


همچنین مجلات مصور علوم پزشکی با توجه به ظرفیت ها و نسبت ها به سایر علوم و دانشگاه ها برتری و ارتقا پیدا کرده است به طوری که 26 مجله ما در پایگاه ISI ,  و 83 مجله در پایگاه بین المللی اسکوپوس نمایه می شود.

رونمایی از چند تجهیزات پزشکی و دارو تا پایان سال

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: فناوری دارویی و پزشکی در مسیر خود به سرعت به سوی ارتقا حرکت می کند که ما تا پایان سال از چند تجهیزات پزشکی و دارویی جدید در کشور رونمایی می کنیم.

وی گفت: در زمینه دانشجویی با شروع سال تحصیلی جدید با برخی از مسائل و مشکلات روبرو بوده ایم از تمامی روسای دانشگاه ها می خواهم که راهی برای حل مشکلاتی که بر سر راه خدمت دانشجویان وجود دارد پیدا کند همچنین نباید بگذارید که غذاهای دانشجویی به لحاظ کیفی و کمی به دلیل کمبود بودجه کاهش پیدا کند و اجازه ندهيد به هیچ وجه مشکلات، مسائلی را از لحاظ رفاهی برای دانشجویان ایجاد کنند .

دستجردی عنوان کرد: سالی که در پیش رو داریم پیامد های سیاسی برای ما می تواند داشته باشد و ما باید مواظب باشیم که دشمنان بحران های سیاسی را ایجاد نکنند.

وی در ادامه به بحث اورژانس ها اشاره و اظهار داشت: اورژانس های بیمارستان  از اولویت های کاری ما است از روسای دانشگاه ها می خواهم که برای اورژانس ها پزشک متخصص اورژانس استقرار کنند که بهتر از اعضای هیئت علمی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این که پزشکان تخصصی و فوق تخصصی توزیع می شوند نباید به صورت روز مزد با آنها کار کنید و هر  رفتاري که دانشگاه با آن ها  کنند، چرا که این کار در شان حرفه ی پزشکی نیست و این ها نخبه هستند و امکانات مناسبی باید برای آنها فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: 42 اتوبوس آمبولانس بین دانشگاه ها توزیع شده است و در تلاش هستیم با گرفتن بودجه تعداد این اتوبوس آمبولانس ها را افزایش دهیم./ع2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.