سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبارات مشاغل خانگي و خرد بهزيستي از بانك مركزي ابلاغ شد

گفته كارشناس اشتغال بهزيستي خراسان رضوي گفت :اعتبارات اشتغال به خاطر شرايط خاص اقتصاد كشور، كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، مهنوش باغيشني گفت: اين اعتبارات از سوي بانك مركزي به بانك‌هاي عامل در كشور ابلاغ شده اما سرپرستي‌هاي استاني بانك‌ها مي‌گويند هنوز به آنها ابلاغي در اين زمينه نرسيده است.
وي با بيان اينكه امسال بر خلاف سال گذشته، بخشي از صدور مجوز شغلي مددجويان براي دريافت تسهيلات اشتغالي به بهزيستي واگذار شده گفت: در سال‌ گذشته، مجوز شغلي را دستگاه‌هاي ديگر صادر مي‌كردند و با وجود اينكه ايجاد اشتغال در بهزيستي انجام مي‌شد اما در كارنامه‌ي دستگاه‌هاي ديگر ثبت مي‌گرديد.
وي افزود:‌ اما امسال صلاحيت فني مددجو را دستگاه‌هاي زيربط و صلاحيت حمايتي و دريافت تسهيلات را بهزيستي تأييد مي‌كند و در نهايت شغل ايجاد شده در سهميه بهزيستي منظور مي‌شود.
وي با يادآوري اينكه فرايند رايانه‌اي اشتغال از طريق سامانه‌ي ملي مشاغل انجام مي‌شود گفت: هنوز بهزيستي به عنوان كاربر سيستم تعريف نشده و لذا كاربران استان‌ و شهرستان‌ها به اين سامانه دسترسي ندارند و تا اين دسترسي ايجاد نگردد ما قادر به ورود به اين سامانه نيستيم.
باغيشني خاطر نشان ساخت: در سال گذشته 25 هزار نفر براي اشتغال در بهزيستي استان ثبت نام كردند و با اينكه بهزيستي بسيار بيشتر از سهميه‌ي تعيين شده، شغل ايجاد كرد اما نتوانست تمام متقاضيان را پوشش دهد بنا بر اين در سال جاري نيز بر اساس اطلاعاتي كه در فهرست ثبت‌نام شدگان وجود دارد اولويت‌هاي اشتغال در بهزيستي شهرستان‌ها تعيين و در ليست نوبت تسهيلات قرار گرفته‌اند كه منتظر ابلاغ بانك‌ها مي‌باشند.
وي با بيان اينكه تكيه‌ي اصلي مشاغل خانگي بر ايجاد اشتغال به صورت گروهي بوده گفت:‌ بر اين اساس بايد 65 درصد وام‌هاي اشتغالي در اختيار پشتيبان‌ها قرار مي‌گرفت كه افراد بيشتري را مشغول كار كنند اما بانك‌ها حتي يك نفر از پشتيبان‌هاي معرفي شده از بهزيستي را نپذيرفتند و كسي به عنوان پشتيبان نتوانست از اين تسهيلات استفاده كند.
كارشناس اشتغال بهزيستي خراسان رضوي يادآور شد: پارسال ميزان تسهيلات اشتغال خانگي 5 ميليون و اشتغال خرد 10 ميليون بوده كه براي امسال نيز هنوز تغييري ابلاغ نشده و احتمالا ميزان همان سطح سال گذشته باشد.
وي اضافه كرد: امسال مجوز دريافت تسهيلات توسط پشتيبان منوط به اجازه كارگروه اشتغال استان است و بايد ببينيم اين كارگروه چه مصوبه‌اي در اين مورد خواهد داشت./ف
برچسب ها: مشاغل ، خانگی ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.