سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک 120 میلیون تومانی شهرداری منطقه 21 به مساجد در سال جاری

شهردار منطقه 21 گفت: بر اساس آمار وارقام شهرداري در سال سال91 مبلغ 120 میلیون تومان به مساجد وحسینیه های این منطقه در بخش تعمیر ونگهداری کمک کرده است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از منطقه 21 ، علی امید مقدم مدیر اداره فرهنگی معاونت اجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه 21 با بیان اینکه مسجد به عنوان مهمترین پایگاه اجتماعی،مذهبی وفرهنگی از جایگاه ویژه ای درجامعه ما برخوردار است، گفت: اهمیت وجود مساجد باعث شده امروزه بسیاری از فعالیت ها در جامعه با محوریت مساجد انجام شود.
وی افزود: شهرداری تهران در رویکرد تازه خود در تبدیل از یک سازمان صرفا خدماتی به یک نهاد اجتماعی و خدماتی توجه ویژه ای به مباحث مذهبی ومکان های مرتبط با آن دارد. بر اساس تاکید شهردار تهران تمام فعالیت های فرهنگی ،اجتماعی ،ورزشی ،مذهبی و...که در محله ها صورت می گیرد باید با محوریت مساجد محله باشد.برای تحقق این شعار، خود نیز یک گام جلوتر نهاده ،بارفع  مشکلات عمرانی آن و تجهیزآن، توجه خاصی هم به مسائل بهداشتی و نمای بصری آن دارد تا به این ترتیب زمینه برای حضورهر چه بیشتر شهروندان فراهم باشد.
سلیمی با بیان اینکه در منطقه 21 مجموعا 23 مسجد و وجود دارد ، تصریح کرد: این مساجد تا همین چند سال پیش به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت عمرانی ، با مشکلات و معضلات فراوانی روبه رو بودند. اما توجه و رسیدگی مسئولان در حوزه فرهنگی به آن باعث شده وضعیت آنها چه به لحاظ عمرانی وچه به لحاظ تجهیزات در موقعیت خوبی قرار داشته باشد.هر چند به نظر می رسد تا رسیدن به حد مطلوب باید تلاش کرد.
شهردار منطقه 21 تعامل مدیران شهری این منطقه با مساجد را مناسب دانست وگفت:توجه به موضوعات اعتقادی ومذهبی یکی از ویژگی های مهم شهروندان این منطقه است.این موضوع را می توان ازآمار هیئت های مذهبی فعال دراین منطقه وحضور گسترده شهروندان آن در مساجد وحسینیه های آن در زمان برگزاری مراسم ومناسبتهای ملی ومذهبی و وجود دو مقبره الشهدا در شهرک پاسداران وغزالی وهمچنین گلزار شهدا وردآورد پی برد.
به گفته وی روحیه مذهبی شهروندان منطقه 21 باعث شده فعالیت های فرهنگی کردن در این منطقه بسیار راحت انجام شود. وجود 23مسجد در 17محله آن وفعالیت گسترده  هیئت های مذهبی که متشکل از قومیت های مختلف است،زمینه را برای فعالیت اقشار مختلف در آن فراهم کرده است. شاید به همین دلیل است که واحد های فرهنگی مساجد در این منطقه از فعال ترین واحد های فرهنگی هستند.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات عمرانی در مساجد اظهار داشت: با تهیه شناسنامه فنی مساجد برای رفع مشکلات  گام بلندی را برداشته ایم.
سلیمی به اقدامات و کمک های شهرداری به مساجد اشاره کرد و گفت: در کار کارشناسی که درباره وضعیت مساجد وحسینیه های  منطقه 21 صورت گرفته است ، به این نتیجه رسیده ایم که مشکلات ومعضلات عمرانی مساجد در فرسوده بودن سرویس های بهداشتی ،آسفالت پشت بام های آن ومحوطه مهمترین چالش هیئت های امنا در مساجد وحسینیه ها است. به همین منظوربا تهیه شناسنامه فنی برای آنها سعی در دسته بندی مشکلات مطرح شده از سوی هیئت امنا کرده ایم .در این طرح مساجد  که با معضلات بیشتری روبه رو باشند را در اولویت رسیدگی قرار می دهیم.  
به گفته شهردار منطقه 21 ، بر اساس آمار وارقام شهرداری این منطقه از سال 87 با اختصاص اعتباراتی بالغ بر300میلیون تومان ، در سال 88 مبلغ 846 میلیون تومان، در سال 89 مبلغ 800 میلیون تومان بابت ساخت و تعمیر مساجد صرف کرده است. این در حالی است که  در سال 90 نیز مبلغ 150میلیون تومان و در سال91 مبلغ120 میلیون تومان به مساجد وحسینیه های این منطقه در بخش تعمیر ونگهداری  کمک کرده است.
وی کمک به ساخت گلدسته های مساجد را از دیگر اقدامات شهرداری دانست و یادآور شد: گلدسته های مساجد فاطمه الزهرا(س) در شهرک استقلال ،النبی در شهرک پاسداران وامام محمد باقر (ع) در محله ویلاشهر از این جمله است.
سلیمی همچنین گفت: کمبود کتابخانه وکافی نت در منطقه 21 سبب شد تا با مشارکت وهمکاری هیئت امنا مساجد اقدام به راه اندازی وتجهیز کتابخانه مساجد کنیم./ف
برچسب ها: شهردار ، مساجد ، حسینیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.