سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

مردم بحرین در راه مقاومت مصمم باشند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که اصحاب اخدود در قرآن اسوه جان نثاری در راه توحید هستند گفت: مردم بحرین با الگو گیری از آموزه های قرآن در راه مقاومت و رسیدن به خواسته های شان مصمم باشند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی اظهار داشت: نمونه اول اصحاب اخدود هستند که در سوره بروج قرآن از آن ها با افتخار و عزت، و به عنوان جماعت الگو یاد شده است.
وی با اشاره به این که اصحاب اخدود اسوه جان نثاری در راه توحید هستند بیان داشت: آن ها آزادانه، مرگ را بر دین جبرى و تحمیلى و آیین منسوخ ترجیح دادند و از دین بر حق مسیحیت كه آخرین رسالت معتبر در زمانشان بود، بیرون نشدند که سرانجام شان شهادت و سعادت عقبا شد.
حجت الاسلام والمسلمین خاطرنشان کرد: نمونه دوم جمهوری اسلامی ایران است که در برابر ظلم و طغیان حکومت شاهنشاهی وقت ایستاد و مقاومت کرد.
وی تصریح کرد: در زمان حکومت پهلوی به اسرائیل کمک می شد، مسلمانان و نوامیس آن ها مورد تعرض بیگانگان و رجال بزرگ و علما در زندان بودند، شاه ایران خائن، ظالم و جنایتکار بود، اما بنا بر وعده الهی و عنایت خداوندمتعال، رهبری آیت الله خمینی(ره) و جانفشانی مردم، انقلاب اسلامی ایران به ثمر رسید.
امام جمعه قم با بیان این که این دو نمونه و الگو سه پیام اساسی دارد ابراز داشت: ایمان به خدا، استقامت و خون شهدا مولفه های پیروزی در جبهه حق بر باطل هستند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.