سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مخالفان گرجستانی در اعتراض به تقلب در انتخابات

هزاران نفر از مخالفان گرجستانی امروز پنجشنبه در زوگدیدی واقع در غرب این کشور برای محکوم کردن تقلب های احتمالی در انتخابات پارلمانی روز دوشنبه این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، تظاهر کنندگان با وجود اینکه مخالفان در انتخابات پارلمانی روز دوشنبه پیروز شدند، مقامات این گرجستان را به تقلب در نتایج انتخابات متهم کردند.

 تظاهر کنندگان ائتلاف مخالفان موسوم به رویای گرجستان در نزدیکی مقر کمیسیون انتخابات محلی با سر دادن شعارهایی، پلاکاردهایی را با آرم حزب حاکم، جنبش ملی متحد میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور گرجستان را در کنار صلیب شکسته (حزب نازی آلمان هیتلری) به نمایش گذاشتند.

برغم پیروزی ائتلاف بیدزینا ایوانیشویلی، میلیاردر گرجستانی در انتخابات پارلمانی روز دوشنبه تظاهر کنندگان مقامات گرجستان را به تقلب در نتایج انتخابات به نفع نامزدهای حزب حاکم متهم کردند.

حزب ساکاشویلی نیز مخالفان را به آغاز مبارزه ای با هدف به راه انداختن ارعاب در کشور به منظور دستیابی به کرسی های پارلمانی هر چه بیشتر متهم کرد.

جنبش ملی متحد ساکاشویلی در بیانیه ای اعلام کرد « چنین اقدامات ائتلاف رویای گرجستان تعرض به روند دمکراتیک و تعرض به حقوق مردم برای ابراز خواست خود است ».

ریچارد نورلند، سفیر آمریکا در گرجستان نیز در تلاش برای کاستن از تنش ها به زوگدیدی عزیمت کرد.

وی در برابر تظاهر کنندگان گفت « کمیسیون انتخاباتی باید بتواند بدون مرعوب شدن در فضایی مسالمت آمیز کار کند. همه شکایت ها باید در دادگاهی مورد رسیدگی قرار گیرد ».

روز چهارشنبه نیز برخی از مخالفان در بسیاری از شهرهای گرجستان به تظاهرات مشابهی اقدام کردند.

ایوانشویلی نیز با درخواست از هواداران خود برای متوقف کردن اعتراضات اعلام کرد بعد از پیروزی در انتخابات پارلمانی ما دیگر مخالف نیستیم و من از هواداران خود می خواهم به اعتراضات خیابانی خاتمه دهند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.