سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس :

مرکز ارتباطات مردمی 137 اقدامی زیبا و کمک‌کننده در امور شهری است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت مرکز ارتباطات مردمی 137 اقدامی زیبا و کمک‌کننده در امور شهری است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، جواد کریمی قدوسی در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد تصریح کرد: یک بخش از معضل شهر که بحث ارتباطات مردم و رسیدگی به آن‌هاست در این مجموعه به آن توجه شده است.

وی عنوان کرد: مهمترین اتفاق که از فعالیت مرکز ارتباطات مردمی 137 رخ می‌دهد باید تغییر رفتار مدیران باشد و به نارضایتی‌های مردم پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه سلامت در کارها برای مردم مهم بوده و به دقت این امور را زیرنظر دارند، گفت: باید راه اصلاح کارهایمان را همین نظرات مردم بدانیم.

وی اضافه کرد: باید به درخواست‌های مردم با یک دید کاملا مثبت نگاه کرد و پاسخگوی آن ها بود.

وی ضمن مثبت شمردن تحلیل‌ پیام‌ها و درخواست‌های مردمی در خصوص امور شهری به این مرکز خاطرنشان کرد: جای کار در این امور هنوز زیاد است و می‌توان بیشتر کار کرد چرا که این موارد بسیار کمک‌کننده است.

به گفته وی ضرورت وجود و فعالیت مرکزی همچون 137 که مرکز ارتباطات مردمی است کاملا در این شهر مشهود است.

کریمی با تاکید بر ارسال آمار و تحلیل تماس‌های 137 برای شهرداران مناطق، افزود: باید روزانه این تماس‌ها و مسائل مطرح شده در اختیار شهرداران قرار گیرد و این مقام مسئول با توجه به این پیام‌ها به موارد مذکور سرزده و از نزدیک مسائل را لمس کند.

وی با انتقاد از حضور اندک شهرداران مناطق در حوزه فعالیتشان، اظهار کرد: اگر شهرداران هر روز به مناطق خود سرزده و از نزدیک مسائل و مشکلات را لمس کنند تحولات بیشتر خواهد شد.

به گفته وی شهرداران مناطق باید بیشتر در صحنه بوده و کمتر پشت میز بنشینند.

وی به گام‌های موثر و خوب که در مرکز ارتباطات مردمی 137 برای ارتباط با شهروندان برداشته شده است، اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین هدف نظام بحث عدالت است و عدالت هم در هر کجای دنیا جزء فطرت انسان‌ها بوده و آن را مطالبه می‌کنند.

این نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فطرت‌ها عوض شدنی نیست، افزود: با همه این وجود در یک شهر 3 میلیونی در شبانه‌روز مردم در تردد هستند و در این بین با مسائل مختلف مواجه می‌شوند و طبیعی است که نگاه و خواسته‌های مختلف داشته باشند.

وی تاکید کرد: وقتی که مسوولیتی را قبول می‌کنیم باید همه چیز خود را فدای مردم کرده و گوش شنوای حرف‌های آنان باشیم.

به گفته وی رفتار مسوولان با مردم خیلی مهم است و در صدر قرار دارد.

کریمی در ادامه سخنان خود به نظرسنجی‌ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نظر سنجی‌هایی که به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود نارضایتی از شهرداری‌ها در صدر دیگر موارد است.

به گفته وی علت این نارضایتی‌ها مبنی بر اینکه نیروها کار نمی‌کنند نیست بلکه باید مدیریت‌ها کارآمد باشد و سرعت‌ها افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مشکلات و ضعف‌ها بسیار است، اما اگر 10 سال خوب کار کنیم بسیاری از خواسته‌های مردم به برآورده خواهد شد.

وی همچنین بر دریافت و انتقال پیام‌ها و مشکلات مردم حاشیه شهر اشاره کرد و ادامه داد: انتقال دردهای این منطقه مسوولان را تکان می‌دهد البته شاید ترتیب اثر نمی‌دهند و در آن مناطق هم کمتر ظاهر می‌شوند.

  

تجمیع خدمات شهری

کریمی در ادامه این بازدید بر راه‌اندازی بخشی به عنوان وعده‌های مسوولان تاکید کرد و افزود: وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود بسیار مهم است و اگر بخشی به عنوان پیگیری وعده‌ها در مرکز 137 راه‌اندازی شود هم مسوولان مواظب خواهند بود وعده بی‌خودی ندهند و هم اگر به موقع وعده خود را عملیاتی کنند یک امتیاز مثبت برای آن‌ها در پرونده هایشان ثبت شود.

وی همچنین بر ارسال آمار و تحلیل‌های مرکز ارتباطات مردمی 137 برای پنج نماینده مردم مشهد و کلات تاکید کرد و گفت: گزارشات از این بعد برای نمایندگان هم از این مرکز فرستاده شود تا تعاملات نمایندگان و مجموعه شهرداری هم بیشتر شود.

این نماینده مردم مشهد و کلات از تجمیع خدمات شهری یاد کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که خدمات شهری از آب گرفته تا گاز و ... تجمیع پیدا کنند.

ثبت ماهانه 30 هزار تماس مردمی با مرکز 137

در ادامه این بازدید مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد گزارشی از فعالیت مرکز ارتباطات مردمی 137 ارائه کرد و گفت: این مرکز پل ارتباطی مردم با شهرداری است.

علی حامدمقدم با اشاره به میانگین 900 تماس در ماه در ابتدای سال 88 با مرکز 137، عنوان کرد: با تغییرات صورت گرفته و تعریف بخش‌های دریافت، پیگیری و پاسخگویی برای مرکز مذکور در حال حاضر میانگین تعداد تماس‌های مردمی به 30 مورد در ماه افزایش یافته است.

به گفته وی شهروندان از هفت مسیر که شامل ارتباط مستقیم با تلفن 137، ایمیل، پیامک 30000137، مراجعه حضوری، صندوق پستی، سایت و ارسال فیلم، عکس با این مرکز در ارتباط هستند.

وی در توضیح پاسخ‌دهی به پیام‌ها توضیح داد: 60 درصد از پیام‌های دریافتی به صورت آنی پاسخگویی می‌شوند و برای موارد قابل پیگیری هم سعی می‌شود در 24 ساعت پاسخگویی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برای پیام‌ها و درخواست‌های مردمی که نیاز به پیگیری دارند بعد از اعلام نتیجه با فرد مورد نظر تماس گرفته شده و پاسخ مشکل و مورد آن ها داده می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: گردش پیام در 137 تهران 40 روز است در حالی که گردش پیام ما در این مرکز 2 ساعت و نیم است.

رضایت 97 درصدی از مرکز ارتباطات مردمی 137

حامدمقدم در ادامه سخنان خود به نظر سنجی‌های صورت گرفته از مجموعه آماری تماس گیرندگان با مرکز 137 یاد کرد و گفت: در نظرسنجی صورت گرفته در سال جاری رضایتمندی 97 درصد بوده است در حالی که در سال 88 نارضایتی 95 درصد اعلام شده بود.

وی اضافه کرد: طبق نظرسنجی فوق در حال حاضر 20 درصد از مردم مشهد مرکز 137 را می‌شناسند و این آمار در سال 88، 2 درصد اعلام شده بود./س


برچسب ها: نماینده ، مردم ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.