سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از حذف منافقین؛

گروه انصارالشريعه يمن میهمان جدید فهرست سازمانهاي تروريستي آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرد: نام گروه یمنی انصار الشریعه را که اسم جدیدی از القاعده در شبه جزیره عربستان می داند ، به فهرست سازمان های تروریستی خود اضافه کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل ازخبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن از ژانویه دوهزار ده القاعده در شبه جزیره عربستان را سازمانی تروریستی می داند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد:انصارالشریعه که در یمن مستقر و موجودیتی جزا از انصارالشریعه لیبی دارد فقط به این سبب ایجاد شده است تا تغییر نامی برای القاعده در شبه جزیره عربستان باشد و هدف جذب افراد به آرمان تروریستی القاعده در شبه جزیره عربستان است.
این بیانیه افزود: به این سبب آمریکا نام این گروه را به فهرست گروه های تروریستی خود افزود.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد هدف از این تدبیر ممنوع کردن معاملات و مبادلات با انصارالشریعه و مسدود کردن همه دارایی ها و منافع این سازمان در آمریکا است.

 واشنگتن گروه انصارالشریعه را به انجام دادن حملاتی به نیروهای مسلح یمن از جمله حمله انتحاری مه 2012 در جنوب یمن متهم می کند که به کشته شدن بیش از صد نظامی یمنی منجر شد.آمریکا اعلام کرد مصمم است توان القاعده در شبه جزیره عربستان را برای ارتکاب حملات نابود کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.