سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم 14 درصدي نساجي در توليد ناخالص داخلي

صنعت نساجي در توليد ناخالص داخلي سهم 13 تا 14 درصدي را به خود اختصاص داده است.

اسلام پناه کارشناس صنعت نساجي و پوشاک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اين صنعت به عنوان يکي از صنايع استراتژيک و راهبردي کشور و به عنوان قديمي ترين ، گسترده ترين و بومي ترين صنعت به حساب مي آيد که قريب به 12 درصد کل صنايع کشور را شامل مي شود و از لحاظ اشتغال زايي به صورت مستقيم 400 هزار نفر را از توليد تا عرضه و توزيع در بر مي گيرد اين رقم 14 درصد اشتغال صنعتي کشور محسوب مي شود.

اين کارشناس در ادامه اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال 91 به نسبت سال 90 رشد 42 درصد را در صادرات صنعت نساجي داشته ايم که در مقايسه با ساير صنايع بي نظير است و شاخصه مهم آن ارز اوري و جلوگيري از ارزبري مي شود.

وي همچنين گفت: امروز صحبت تامين مواد اوليه به موقع آسان، سريع و پايدار در اولويت قرار دارد تا دوباره تجربه 42 درصد صادرات را تکرار و بتوانيم به جايگاه اول دست پيدا کنيم بنابراين خواستار همکاري بيش از پيش صنايع پتروشيمي، شرکت بازرگاني پتروشيمي در بورس، بانک ها با داخل تسهيلات و ساير دست اندرکاران توليد داخل هستيم.

اين کارشناس در ادامه گفت: براي کمک به اين صنعت و پايين آوردن قيمت تمام شده نياز به تجهيزات و دستگاههاي به روز داريم تا جايگاه خود را در اين بازار رقابتي مستحکم تر کنيم.

وي همچنين با اشاره به صنايع مربوط همچون صنعت چرم، پوشاک، فرش و.... اشاره کرد و گفت: از ظرفيت بالايي در اين منابع برخورداريم به طوري که هم اکنون بالغ بر 246 ميليون فوت مربع چرم توليد مي کنيم./ک
برچسب ها: نساجی ، صنعت ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.