سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش مهمانپرست به اظهارات غیرحرفه‌ای وزیر خارجه کانادا

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اظهارات غیر حرفه ای وزیر امور خارجه کانادا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را صرفا نتیجه گرایش روز افزون سیاست خارجی کانادا در دولت هارپر به سمت افراط گرایی و فاصله گرفتن از اصول شناخته شده سیاست خارجی آن کشور دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این رویکرد افراطی که با اسلام ستیزی، نژاد پرستی، اعمال معیارهای دو گانه در حوزه های تروریزم و حقوق بشر شناخته می شود موجب تبدیل دولت کانادا به منبع تهدید امنیت بین المللی از طریق ایجاد تنش در روابط بین الملل شده است.

وی توصیه کرد: دولت کانادا بیشتر به مسائل داخلی خود از قبیل رسیدگی به حقوق بومیان و دست برداشتن از ترویج اسلام هراسی در کشورش بپردازد.

سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه تاکید کرد: سیاست‌ها و ادبیات تهاجمی در قبال ایران بیشتر از جانب کشورهای مدعی قدرت برتر در عرصه جهانی نیز آزمون شده و نا کارآمدی آن به اثبات رسیده است، لذا تلاشهای منفعلانه دولت هارپر در این جهت نتیجه نداشته و نخواهد داشت.

مهمانپرست اظهار داشت: هر چند این دولت با اخلال در روابط دو ملت تلاش کرد تا پس از موفقیت جمهوری اسلامی ایرا ن در برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها افتخار سیاسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی را با چالش مواجه کند لیکن بازگشت به دوره عادی روابط دو کشور منوط به تصمیم کانادا نبوده و جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصالح و منافع خود در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/
پ2
برچسب ها: کانادا ، مهمانپرست ، امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.