سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

راهبرد اساسی رسانه ملی گسترش دریافت شبكه های دیجیتال است

مدیركل صدا و سیمای مركز كرمانشاه گفت: گسترش دریافت شبكه های دیجیتال راهبرد اساسی رسانه ملی است و هم اكنون با تعامل مسوولان استانی و تلاش همكاران فنی صدا و سیمای این مركز، بیش از 45 درصد از جمعیت استان تحت پوشش شبكه های دیجیتالی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدیر کل صداوسیما گفت:برای پوشش كامل شبكه های دیجیتال در مناطق مختلف استان كرمانشاه، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است تا با همكاری مسوولان استانی در آینده نزدیك دیگر مناطق استان بخصوص شهرستان قصرشیرین نیز از این فناوری بهره مند شوند.

'مهران غفوری' افزود: نصب تجهیزات مورد نیاز و پوشش سراسری شبكه های دیجیتال در استان كرمانشاه از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان است كه باید در سال جاری این مصوبات اجرایی شوند.

وی افزود: هم اكنون از سه فرستنده پر قدرت 'قلعه غازی، نواكوه و تپه' در استان كرمانشاه فقط تجهیزات دیجیتال در فرستنده 'تپه' كه بخش عمده ای از شهر و حومه كرمانشاه را پوشش می دهد نصب شده و برای دو فرستنده دیگر خرید این تجهیزات در دستور كار سازمان قرار دارد.

وی گفت: براساس مصوبه سفر مقام معظم رهبری به استان كرمانشاه بودجه لازم برای خرید این تجهیزات دیده شده و اجرای آن در سال جاری و سال آینده صورت می گیرد بطوریكه با نصب تجهیزات دیجیتال در فرستنده قلعه غازی بخش عمده ای از مناطق غرب استان كرمانشاه تحت پوشش شبكه های جدید قرار خواهند گرفت.

هم اكنون برخی از مناطق شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب از نعمت دریافت شبكه های سیما همچون آموزش، ورزش، كارتون، شبكه خبر و قرآن محروم هستند ضمن اینكه دریافت شبكه دو نیز با كیفیت بسیار پایین در برخی از نقاط این شهرستانها میسر است.

هم اكنون در برخی مناطق شهرستان قصرشیرین دریافت شبكه های تلویزیونی كشور عراق، بدون نیاز به گیرنده امكان پذیر است.

براساس این گزارش، استفاده از گیرنده های دیجیتال می تواند علاوه بر افزایش تمایل مردم به شبكه های داخلی، گرایش به سمت شبكه های برون مرزی را نیز از بین ببرد كه در این راستا می توان شاهد حاكمیت فرهنگ سالم در درون خانواده ها با استفاده از برنامه های آموزنده و هدف دار رسانه ملی باشیم و این مقابله ای بسیار جدی با فرهنگ غلط غرب خواهد بود./س


برچسب ها: کرمانشاه ، رییس ، سیما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.