سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/نماینده مردم كرمانشاه در مجلس؛

پالایشگاه آناهیتای كرمانشاه بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد

نماینده مردم كرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: پالایشگاه آناهیتای كرمانشاه كه چند سالی است فعالیت اجرایی آن متوقف شده با پیگیری های شبانه روزی بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه عبدالرضا مصری' گفت: در دور اول سفر ریاست جمهور به كرمانشاه، بزرگترین پروژه اقتصادی غرب كشور با نام پالایشگاه آناهیتا به تصویب رسید و مقدمات كار این پروژه همچون تخصیص زمین، طرح و نقشه آن انجام شد.

وی افزود: متاسفانه پس از انجام مقدمات كار، به علت عدم تامین اعتبار این پروژه سالها به حالت تعطیل در آمد ولی اخیرا با پیگیری ها و نشست های متعدد با مسوولان مربوطه تصمیم های اتخاذ شده تا این طرح را از بن بست خارج كنیم.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار كل این پروژه بالغ بر 3 هزار میلیارد یورو است كه براساس نرخ امروز معادل 12 هزار میلیارد تومان می شود كه در نشست ها قرار بر این شد تا 75 درصد از اعتبار كل پروژه را صندوق توسعه ملی از طریق بانك عامل به صورت وام در اختیار ما قرار دهد و 25 درصد باقی مانده را سهام داران كه تامین اجتماعی، وزارت نفت و صندوق بازنشستگی كشوری هستند، تامین كنند.

مصری افزود: از آنجا كه صندوق توسعه ملی تا زمانی كه 25 درصد سهام داران به پروژه تامین نشود اعتباری در اختیار ما نخواهند گذاشت قرار شد كه هر كدام از سهام داران 33 درصد از اعتبار اولیه را تامین كنند،(تامین اجتماعی تضمین كرده همه این اعتبار را در صورت تامین نشدن از سوی دو سهام دار دیگر تامین كند) كه امر خود در روند پروژه و به بن بست نخوردن آن بسیار موثر است.

وی گفت:بر این اساس قرار شد كه در 10 روز آینده 50 میلیارد تومان به حساب پروژه از سوی سهام داران واریز شود تا چرخه اجرایی پروژه با شروع در بخش ساختمانی دوباره به گردش در آید.

مصری گفت: اگر این پروژه به بهره برداری برسد قطعا انقلاب اقتصادی و اشتغال در كرمانشاه رخ خواهد داد بنابراین مردم و مسوولین باید در این راه كوشا باشند و اجازه ندهند این طرح به تعطیلی كشیده شود چرا كه پروژه هایی در كشور مانند ستاره خلیج فارس كه بعد از پالایشگاه آناهیتا شروع به كار كرده امروز به بهره برداری رسیده است پس دیگر جایی برای درنگ كردن وجود ندارد./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.