سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

بیماری های دامی در استان اردبیل كاهش یافت

مدیر كل دامپزشكی استان اردبیل از كاهش بیماری های دامی در واحدهای دامی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / صادق صالحی امروز در آستانه روز ملی دامپزشكی افزود: با توجه به تلاش های دامپزشكان و بازرسان بهداشتی سازمان دامپزشكی ، بیماری ها هر ساله سیر نزولی به خود گرفته و در این خصوص بیماریهایی چون تب برفكی بسیار محدود شده است.

وی از فعالیت اكیپ های ثابت و سیار دامپزشكی جهت كنترل بیماری ها در استان خبر داد و گفت: مبارزه با بیماری های دامی ، تامین بهداشت و سلامت و نظارت بر توزیع و پخش فرآورده های دامی از جمله وظایف دامپزشكی می باشد.

مدیر كل دامپزشكی استان اردبیل افزود: در حوزه نظارت بر بهداشت مرغداری های در اجرای برنامه های پیشگیری و واكسیناسیون بیماری خاصی كه صنعت مرغداری را تهدید كند نداشته ایم.

صالحی با بیان اینكه هم اكنون هیچ گونه بیماری خاصی در صنعت دام و طیور استان وجود ندارد ، گفت : در جریان نوسانات قیمت مرغ در چند ماه گذشته با توجه به بازرسی های بهداشتی از مرغداری ها بیماری خاصی مشاهده نشد.

وی با اشاره به بازرسی های بهداشتی انجام گرفته از مجموعه كشت و صنعت مغان افزود : در مجموعه كشت و صنعت مغان سه سال است بیماری حاد دامی در آن دیده نشده است علی رغم اینكه در نقطه صفر مرزی و در همسایگی با كشور آذربایجان كه یكی از مناطق آلوده بیماری های دامی است قرار گرفته است.

مدیر كل دامپزشكی استان اردبیل با اشاره به نظارت بر عسل استان گفت: آزمایشگاه تشخیص سلامت و استاندارد عسل استان مورد تایید مراكز بهداشتی و غذایی است.

صالحی افزود : این آزمایشگاه قادر به صدور نظرات تخصصی در خصوص عسل بوده و مجوز هایی برای صادرات عسل استان نیز صادر كرده است.

وی گفت: همچنین این آزمایشگاه علاوه بر صدور مجوز برای صادرات عسل ، مجوز صادرات جوجه یكروزه ، آلایش غیر خوراكی دام ، پوست و دنبه گوسفندی نیز كرده است.

مدیر كل دامپزشكی استان اردبیل افزود: پیش از این صدور مجوز فرآورده های دامی استان از تهران انجام می گرفت كه این موضوع هم اكنون در استان اردبیل در كمترین زمان ممكن انجام می شود.

صالحی در ادامه با اشاره به انجام ذبح دام های وارداتی در كشتارگاه اردبیل ، گفت: با فعالیت های نظارتی انجام گرفته در كشتارگاه اردبیل این كشتارگاه مورد تایید سازمان دامپزشكی جهت ذبح دام های وارداتی شناخته شده است.

وی افزود: در حین ورود دام از خروج از كشور كشتارگاه اردبیل اولویت اول برای ذبح این دام های وارداتی بوده كه موضوع به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای استان می انجامد./س

 

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، بیماری ، دامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.