سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

شرکت فراساحل ایران رکودهای جهانی را شکست

شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران رکورد جهانی را در ساخت پایه های سکوهای نفتی در هزینه و مدت زمان ساخت و بارگیری شکست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر عامل شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: این شرکت موفق شد جکت (پایه سکوی نفتی) سوم فاز 14 پارس جنوبی را با یک سوم هزینه مشابه خارجی و نصف زمان ساخت در شرکت های خارجی بسازند.

رضائیان گفت: جکت ها ساخت این مجتمع در کمتر از 2 ساعت بارگیری می شود، حداقل زمان بارگیری در شرکت های خارجی به تناسب وزن و ابعاد جکت 4 ساعت است.

وی افزود: جکت سوم پارس جنوبی به وزن تقریبی 2100تن با 75متر ارتفاع در کمتر از 2 ماه و با هزینه 30 میلیون لار ساخته شده است.

هم اینک ساخت 4 جکت دیگر برای نصب در منطقه پارس جنوبی با 570میلیون دلار اعتبار در این مجتمع در دست ساخت است.

مدیر عامل شرکت مجمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران گفت: این مجتمع با 4 شرکت تابعه و حدود 5 هزار نیرو قطب تولید سازه های دریایی است.

رضائیان افزود: ساخت بزرگترین بارج سوخت رسان خاورمیانه با ظرفیت 15 هزار تن از دیگر طرحهای در دست اجرای این مجتمع است.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران از سال 84 به سفارش صنایع نفت و گاز جکت های فازهای 2 ، 3 ، 4، 8 ، 12 و 14 منطقه پارس جنوبی را ساخته است.

رضائیان افزود: هم اینک این مجتمع آماده قرار داد با مشتریان در سراسر جهان است و سفارش ساخت جکت را با یک سوم هزینه و نصف زمان ساخت شرکت های غربی می پذیرد.

هم اینک شرکت هلندی ماموت از شرکت های مطرح ساخت جکت است که هر جکت حدود 2هزار تنی آن 90 میلیون دلار و حداقل در مدت 4 ماه می سازد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.