سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کی روش: مقابل کره جنوبی بازی خوبی ارائه می‌دهیم/قوچان‌نژاد ما را مقابل کره همراهي مي‌کند

سرمربي تيم ملي يران در كنفرانس خبري خود پيش از بازي با كره جنوبي گفت: بازی پیش روی ما بازی با کره جنوبی هست که برایمان از اهمیت خاصی برخوردار است و مطمئن هستم که در مقابل کره جنوبی بازی خوبی ارائه می‌دهیم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران کارلوس کی روش در جريان نشست خبري گفت: مسابقات مقدماتی جام جهانی یک مسابقه ماراتن سرعتی است و در آن چیزی که برای ما از همه مهم‌تر هست اینکه ما در گروه خود بتوانیم اول یا دوم شویم و ما می‌توانیم این کار را با جمع آوری امتیازات که به دست می‌آوریم انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: بازی پیش روی ما بازی با کره جنوبی هست که برایمان از اهمیت خاصی برخوردار هست ولی چیزی که از همه مهمتر اینکه این مسابقات اینجا تمام نمی‌شود و بعد از بازی با کره جنوبی ما هنوز 12 امتیاز دیگر می‌توانیم به دست بیاوریم و تمام سعی خودمان را می‌کنیم که هر آنچه در توان داریم مقابل کره به نمايش بگذاريم.

وی در ادامه افزود: فوتبال بازی است که در آن احساسات و اشتباهات وجود دارد و وقتی تیمی بازی را می‌برد مثل اين است که تمامی تیم در آن بازی برده‌اند و زمانی که بازی را واگذار می‌کنند مثل این است که تمام تیم بازی را باخته و اگر هم مشکلی در تیم داشته باشیم با هم آن را برطرف می‌کنیم.

کارلوس کی روش در خصوص بازی قبل مقابل لبنان گفت: من از نتیجه بازی قبل راضی نیستم ولی این ناعادلانه نيست که به برد مقابل ازبکستان اهمیت ندهیم و شاید شما برداشت درستی از مسابقات بین المللی نداشته باشید.

كي‌روش گفت: بازي مقابل کره جنوبی براي ما اهميت زيادي دارد حتي بعد از بازي با كره جنوبي هنوز 12 امتياز باقي مانده است كه امتياز كمي براي هيچ كدام از تيم‌ها نيست. تيم‌ها مي‌توانند اين امتيازات را به دست بياورند يا آنها را از دست بدهند. قطعا ما تمام توان خود را به كار مي‌گيريم تا اين سه امتياز به دست آوریم.

سرمربي در پاسخ به اولين سوال اين نشست مبني بر اين كه تيم ايران خوب گل نمي‌زند و در مقابل راحت گل مي‌خورد، آيا فكر نمي‌كنيد براي حل اين مشكل بايد تغييرات بيشتري در تيم ملي صورت گيرد، گفت: فوتبال ورزشي است كه با احساسات همراه بوده و اشتباهاتي هم در آن وجود دارد. فوتبال بازي كردن بستگي به نوع تفكر افراد دارد. ما پارسال شاهد بوديم والدز دروازه‌بان بارسلونا اشتباه بزرگي را انجام داد و بارسا شانس موفقيتش را در آن بازي از دست داد. بعد از آن دليل نمي‌شود كه والدز بازيكني باشد كه هميشه اشتباه مي‌كند. در تيم من همه با هم مي‌بريم و اگر مي‌بازيم همه بازيم. اگر مشكلي در تيم بوده و نياز به برطرف كردن باشد با هم برطرف مي‌‌كنيم. ما به اهدافمان مي‌رسيم اگر بتوانيم گل‌هاي لازم را بزنيم.

كي‌روش در خصوص بازي با لبنان گفت: همان طور كه همه مي‌دانند از نتيجه‌ بازي قبل راضي نيستيم، اما واقعا ناعادلانه است كه به برد ما در ازبكستان اهميت زيادي داده نشود كه نشان مي‌دهد شما برداشت درستي از مسابقات بين‌المللي نداريد. با توضيحاتي كه دادم پس دليلي ندارد تغييرات با عجله‌اي را در تيم ايجاد كنيم چون تيم ملي فوتبالي بازي مي‌كند كه نشان مي‌دهد آينده خوبي خواهد داشت. ما بايد در بازي آينده قطعا بهتر از قبل بازي كنيم.

سرمربی تیم ملی در ادامه بیان کرد: بازی با لبنان را اگر کامل تماشا می‌کردید به این نکته پی می‌بردید که ایران 90 دقیقه حمله کرد و لبنان 90 دقیقه ساکن بود و منتظر یک اشتباه از ایران اما مقابل کره جنوبی که تیم حرفه‌ای هم است، دیگر این مشکلات را نخواهیم داشت. در نيمه دوم بازی مقابل لبنان 15 بار بازی متوقف شد و حداقل باید 20 دقیقه وقت اضافه از سوی داور گرفته می‌شد که این امر رخ نداد.

کارلوس کی روش در خصوص اعتراض مربيان ليگ برتر به طولاني بودن اردوهاي تيم ملي گفت: از رسانه‌ها انتظار دارم كه آناليز دقيقي از اتفاقات داشته باشند. پيش از بازي با لبنان تعطيلي ليگ 20 روز نبود. ثانيا من وقتي سال گذشته به ايران آمدم اولويت فدراسيون و دست اندركاران فوتبال اين بود كه به جام جهاني صعود كنيم. برنامه مشخصي را هم براي همين هدف به فدراسيون داديم و پس از بررسي برنامه با آن موافقت شد. حال شما مي‌خواهيد من چه كار كنم، مي‌خواهيد برنامه را تغيير دهيم و اولويت‌ ما صعود به جام جهانی نباشد؟ ما بايد روي برنامه‌اي كه از پيش تعيين شده كار كنيم. درباره برگزار نشدن ليگ تا زمان بازي با كره جنوبي اگر تصميم فيفا را چك كنيد متوجه مي‌شويد كه اين اتفاق در همه ليگ‌هاي دنيا در حال رخ دادن است و از پنج روز قبل از بازي و تا نزديك به 10 روز ليگ تعطيل است و اين موضوع هم بدين خاطر است كه در اين فاصله دو تاريخ فيفا دي وجود دارد. اگر توجه داشته باشيد مسابقات بيشتر ليگ‌هاي دنيا روزهاي شنبه و يكشنبه برگزار مي‌شود. اما در ايران بيشتر اوقات پنجشنبه و جمعه ليگ انجام مي‌شود. ما به فدراسيون گفتيم كه در صورت امكان بازي‌ها را چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته‌ برگزار كند تا كارمان را انجام دهيم. خواهش مي‌كنم اين موضوع را به آنهايي كه ادعا دارند در مسايل بين‌المللي متخصص هستند توضيح دهيد.

وی در خصوص هماهنگی و یا عدم هماهنگی که بین برخی از بازیکنان وجود دارد گفت: اين نقطه نظر شما درباره بازي با ازبكستان است يا لبنان با آن موافق نيستم. نمي‌خواهم عذر و بهانه‌اي بياورم يا كارم را توجيه كنم. واقعيت اين است كه قبل از بازي با لبنان مشكلاتي داشتيم. به طور مثال ما هفت بازيكن اصلي خود را به دليل مصدوميت يا مسايل اداري در اختيار نداشتيم. شما توقع داريد من چه كاري انجام دهم. آيا مي‌توانم با چهار بازيكن بازي را آغاز كنم؟ تنها راهي كه طبق صحبت‌هاي شما مي‌توان به آن عمل كرد همين است كه با چهار بازيكن مقابل حريف قرار گرفت اما اين درست نيست. اين منصفانه نيست که فکر کنید بازیکنان بازی نکردند درست است كه ما عملكرد خوبي برابر لبنان نداشتيم. اما اگر بگويم كه بازيكنان تمام تلاششان را کردند چرا كه همه جنگيدند و موقعيت ايجاد كردند، اما نتوانستيم به نتيجه‌ برسيم.

كي‌روش در ادامه گفت: از زماني كه به ايران آمدم براي بازيكنان دو برنامه طراحي كردم. يكي در بازي‌هاي رسمي و آنهايي كه براي صعود به جام جهاني انجام مي‌شود و ديگر بازي‌هايي كه به توسعه و پيشرفت بازيكنان كمك مي‌كند. براي همين است كه در اين گونه بازي‌ها آن گروه از بازيكنان جديدي را مي‌آوريم كه تجربه بيشتري پيدا كنند به ويژه بازيكنان جوان. شما وقتي مي‌خواهيد به جام جهاني صعود كنيد بايد از قبل اين مسايل را حل كنيد، ‌نه اين كه در اين راه بخواهيد به اين هدف برسيد بنابراين مشكل فوتبال ايران مربوط به الان نيست و 10 سال قبل هم وجود داشته است، اما اكنون زماني است كه ما بايد سخت كار كنيم. ما بايد در اين نشست خبري به آينده و به ويژه ديداري كه با كره جنوبي داريم فكر كنيم نه اين كه از گذشته حرف بزنيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه وضعيت رضا قوچان نژاد براي بازي در تيم ملي ايران به كجا رسيد؟ گفت: ما پس از يك فرايند طولاني توانستيم مدارك لازم را از فيفا بگيريم. بنابراين قوچان نژاد مي‌تواند ما را مقابل كره جنوبي همراهي كند. ما بازي دوستانه خود را پيش از ديدار با كره جنوبي لغو كرديم، چرا كه مطمئن نبوديم بازيكنان مصدوم ما از جمله دژاگه، شجاعي و تيموريان مي‌توانند به اين بازي برسند يا نه؟ با اين حال ساير بازيكنان براي ديدار با كره آماده هستند.

كي‌روش درپایان برنامه‌هاي تيم ملي تا قبل از ديدار با كره جنوبي هم گفت: ما در مرحله نخست يك اردوي چهار روزه تمريني داريم. سپس هفته‌ بعد تعداد بازيكنان به 24 نفر كاهش پيدا مي‌كند و بعد يك و نيم روز استراحت با اين بازيكنان كار خود را ادامه مي‌دهيم./آق


برچسب ها: کی روش ، نشست خبری ، فوتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.